Israel Hayom

ארדואן: חיילי צה"ל מזהמים את אל־אקצא; ישראל: הזוי ומופרך

נשיא טורקיה בעוד מתקפה על ישראל: "מנסה להשתלט על המסגד, על כל מוסלמי לעלות לירושלים" ● לשכת רה"מ: מעניין מה הוא יגיד לתושבי צפון קפריסין, שלא יטיף

- אלי לאון ושלמה צזנה

למרות הניסיונות הבינלאומיי­ם להרגיע את האווירה, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קרא אתמול "להגן על ירושלים" ואמר שחיילי צה"ל "מזהמים את אל־אקצא". בישראל הגיבו בחריפות לדברים.

"כל מי שמכיר את ישראל מודע לכך שההגבלות שהיא הטילה על מסגד אל־אקצא אינן נובעות משיקולי ביטחון", אמר ארדואן בנאום בפני סיעתו בפרלמנט הטורקי, "חיילי ישראל מטנפים את אדמת אלאקצא עם מגפי הקרב שלהם תוך כדי שהם משתמשים בנושאים פשוטים כתירוצים ואז שופכים שם דם בקלות. הסיבה שהם עושים זאת היא כי לא עשינו מספיק כדי להדגיש את תביעתנו לגבי ירושלים. מי שיכול לבקר באל־אקצא צריך לעשות זאת ומי שאינו יכול צריך לתרום כסף לאחים שלנו שם. מה שישראל עושה ברגע זה הוא ניסיון לקחת את מסגד אל־אקצא מידיים מוסלמיות".

בישראל גינו בחריפות את הדברים. מלשכת רה"מ נמסר: "מעניין מה ארדואן יאמר לתושבי צפון קפריסין ולכורדים. ארדואן הוא האחרון שיכול להטיף לישראל".

במשרד החוץ אמרו: "דבריו הזויים, מופרכים ומעוותים. מוטב לו כי ישכיל לעסוק בבעיותיה ובקשייה של מדינתו. ימי האימפריה העות'מאנית חלפו־עברו להם. בירת העם היהודי היתה, הינה ותהיה ירושלים. בניגוד לעבר, זוהי עיר שממשלתה מחויבת לביטחון, חירות, חופש פולחן וכיבוד זכויות כל המיעוטים. מי שחי לו בארמון של זכוכית, מוטב לו שלא ישליך אבנים".

"שיתעסק במדינתו"

גם שלשום ארדואן השתלח בישראל וטען כי "היא לא רק מזיקה לעצמה אלא לאזור כולו. ישראל פונה בכיוון הלא נכון בצעדים שהיא נוקטת, ואני אומר בבירור שהיא צועדת לקראת בידוד".

 ?? צילום: אי.פי ?? ארדואן בפרלמנט הטורקי
צילום: אי.פי ארדואן בפרלמנט הטורקי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel