Israel Hayom

"בלב מרוסק - ובכעס"

מתיאטרון הבימה ועד לבית העלמין בנתניה - אלפים ליוו את המוזיקאי והבמאי אמיר פרישר גוטמן ז"ל בדרכו האחרונה ● אחיו, אייל, הודה לו בדמעות על שהציל את בתו מטביעה: "נאהב אותך תמיד"

- נצחיה יעקב ומאיה כהן

המסע האחרון של אמיר פרישר גוטמן ז"ל: ביום מלא דמעות, שהחל בתיאטרון הבימה והסתיים בבית העלמין האזרחי "מנוחת עולם" בנתניה, אלפים חלקו כבוד אחרון לאמן שריגש בחייו והותיר מדינה כואבת אחרי מותו הטרגי.

טקס הקבורה התקיים בשעת השקיעה, מול מאות בני משפחה וחברים, שהגיעו לבקשת משפחתו בלבוש לבן. גם הפרחים שהובאו וחולקו היו לבנים, "בדיוק כמו שהיה רוצה", כפי שציינו חבריו.

בן זוגו, ינאי, שנותר כעת אב יחיד לרוי, ספד לאמיר ואמר: "תמיד היינו מחוברים בוורידים. תודה שנתת לי מהות, תודה על 15 שנה של ביחד, במיוחד תודה על מסיבת הפרידה שנתת לי. תודה שנתת לי לשכב לצידך ולנשק אותך בנשיקות האחרונות. אתה הכל, אתה הכל בשבילי. אני אגשים לך את כל החלומות ורוי לא יהיה אף פעם לבד. תודה".

אייל פרי, אחיו של אמיר, שאת בתו שחר הוא הציל מטביעה, אמר בבית העלמין: 41" שנות יצירה באו אל קיצן. אני זוכר את השבתות אצל סבא וסבתא, ואחר כך ההצגות שבהן כולם רצו להיות רק איתך. אין ספק שהיצירות הגדולות ביותר שלך שאהבת הן ינאי, בשר מבשרנו, ורוי המדהים, שאנחנו אוהבים אהבת נפש".

אייל הוסיף: "לפני שנה וחצי הכינו אותנו לבשורה הגדולה, ומדינה שלמה עקבה בדאגה. סבלת מאוד אבל לא ויתרת לרגע. אמרת שזו השליחות שלך לעזור לאנשים, השקעת אנרגיה בזה עד טיפת האנרגיה האחרונה שלך. נלחמת על עקרונות ועל אמונותיך". בהמשך סיפר האח על חגיגות השנה לשחרורו של אמיר מהסרטן, שבהן מצא את מותו. "איך הן הפכו למסיבת הסיום שלך. דאגת לכנס את כולנו ועברת אחד אחד - סיפרת, הודית, חיבקת, הצטלמת כל היום. סגרת את כל המעגלים ואז עלית לשמיים בסערה".

"אחינו היקר", סיכם ואמר, "היית אח ובן מדהים, חבר הכי טוב לכולם, הדוד הכי טוב לכולם, הבעל והאבא שכל אחד היה רוצה. כוכבך דעך, האור הבוהק שלך דעך, והכאב גדול מאוד. אתה משאיר אחריך חלל עצום. תנוח, ותודה רבה לך על שחר. נאהב אותך תמיד".

בין הנוכחים בטקס, בלבוש לבן, היו שירי מימון, שגם שרה את שירה "כשהלכת", חבריו הקרובים מיכל אמדורסקי וטל מוסרי, צביקה פיק, ישראל קטורזה, אורנה בנאי, עודד מנשה, יעל בר זוהר, שלישיית מה קשור וגיל ססובר. גם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), ממקימי התא הגאה בליכוד, הגיע לבית העלמין.

"קשה להיפרד מעליך"

שעות ספורות לפני כן הונח ארונו באולם "רובינא" בתיאטרון הבימה, מקום שבו כיכב על הבמה במחזות הזמר "מרי לו" ו"הלהקה". הקהל שהגיע לחלוף על פני ארונו ולחלוק לו כבוד אחרון מילא את מתחם התיאטרון הלאומי כבר בשעות הבוקר המוקדמות. רבים הגיעו להיפרד ממי שהפך עוד בחייו, אבל גם במותו - לסמל. חלקם עלו על הבמה, נשברו ובכו למראה הארון עטור הפרחים הלבנים, לצד תמונתו של אמיר שהתנוססה על מסך ענק.

אל מול אולם מלא עד אפס מקום, כשאנשים גודשים גם את המעברים, החל טקס אשכבה מרגש בדבריה של השחקנית גילה אלמגור, שגם חיתנה את אמיר ובן זוגו ינאי. "כולנו מנסים למצוא נחמה", אמרה בקול רועד וחנוק מדמעות, "בתיאטרון הלאומי מתקיימות הצגות באולמות האחרים אבל פה אין הצגה. התכנסנו בלב מרוסק ובכעס על מה שאירע לאהובנו. אנו מנסים להיפרד ממי שסימן אותו אלוהים. יפה תואר, ברוך כישרון, חבר למופת ואמיץ מאין כמוהו".

"ולמה דווקא הוא? זה נשמע הזוי, מטורף, אין סרטים כאלה", הוסיפה אלמגור, "יכולה רק לחבק את משפחתך ולבקש סליחה על שלא יכולנו לדחות את הסוף הנורא הזה. מדינה שלמה עצרה נשימתה והתפללה לשלומך. גם לנו אזלו הכוחות. קשה להיפרד מעליך".

בטקס שר הראל סקעת, שסיפר על השתתפותו בהצגה "אלאדין", שאותה אמיר ביים. "היה לי העונג לעבוד איתך", אמר לפני ששר ברגש את אחד השירים שאמיר כתב עבור ההצגה, "קרן אור". בהמשך, כשסקעת שר את שירו "שלכת", לא נותרה עין יבשה אחת בקהל.

 ?? צילומים: קוקו ?? נפרדים בטקס האשכבה, ותמונתו מתנוססת
צילומים: קוקו נפרדים בטקס האשכבה, ותמונתו מתנוססת
 ??  ?? הבאים לטקס ההלוויה, לבושים בלבן, לבקשת המשפחה
הבאים לטקס ההלוויה, לבושים בלבן, לבקשת המשפחה
 ??  ?? "למה דווקא הוא?" השחקנית גילה אלמגור סופדת לאמיר ז"ל
"למה דווקא הוא?" השחקנית גילה אלמגור סופדת לאמיר ז"ל
 ??  ?? האח, אייל פרי
האח, אייל פרי
 ??  ?? בן הזוג, ינאי
בן הזוג, ינאי
 ??  ?? אמיר פרישר גוטמן ז"ל
אמיר פרישר גוטמן ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel