Israel Hayom

"חקירת הצוללות תורחב בקרוב"

במקביל נמשכת גביית עדותו של מיקי גנור מעמד קונסול הכבוד בקפריסין נשלל ממנו עו"ד שמרון על הדיווחים: "ים של שטויות"

- איציק סבן, שלמה צזנה ויאיר אלטמן

פרשת הצוללות ממשיכה להסתעף: בעוד המשטרה ממשיכה בגביית העדות מעד המדינה, מיקי גנור, גוברת ההערכה כי בקרוב תורחב החקירה, ותגיע לבכירים בעבר ואולי בהווה במערכת הביטחון, וגם לאנשי עסקים נוספים.

החוקרים עוברים עם גנור על מאות מסמכים והודעות דואר אלקטרוני, שאותם השמיד בחודשים האחרונים בניסיון להסתיר עסקאות מפוקפקות שבהן היה מעורב.

כזכור, גנור חשוד כי בעת שתיווך בין עסקאות, נהג להעביר כספים לבי עלי תפקידים שונים על מנת "לזרז הליכים" ולהיטיב עם מושאי העסי קה, בכדי שתצא לפועל. העבירות המיוחסות לו הן מרמה, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. כחלק מההסכם עמו, שטעון עדיין את אישור בית המשפט, תיגזר עליו שנת מאסר והוא צפוי לשלם קנס בסך 10 מיי ליון שקלים. כמו כן, רשות המיסים צפויה להגיש כנגדו כתב אישום על עבירות מס נוספות, שאינן כלולות בהסכם שחתם.

עוד הוחלט כי גנור ינותק מאמי צעי התקשורת למשך שבועיים. הוא יוכל אמנם לצפות בטלוויזיה ולזי כות בביקורי משפחה, אך נאסר עליון לצאת מהארץ למשך 90 יום או ליצור קשר עם מעורבים בפרשה למשך 60 יום. גנור הפקיד בעבור תנאים אלה חצי מיליון שקלים.

אתמול נודע כי קפריסין שללה את מעמדו של גנור כקונסול הכבוד שלה בישראל. גנור קיבל את המינוי בשנת ,2011 אחרי שקיבל במסגרת הנוהל התקין את אישור משרד החוץ הישראלי. במסגרת האישור נבדק גם עברו הפלילי. התואר מקנה זכויות מסוימות, כולל מספר רישוי רכב מיוחד, במעמד קונסולרי, שלו הטבות בחניה. אתמול פירסמה הבלוגרית טל שניידר תמונה שבה רואים את רכבו של גנור נגרר סמוך לביתו בקיסריה.

החקירות - וההכחשות

בתוך כך, אתמול נמשכה חקירתו של המשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף. אחרי 25 ימים במעצר, שוחרר שלשום בר יוסף למעצר בית. יציאתו מהארץ נאסרה למשך 180 ימים, וכי מובן, גם עליו חל איסור ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך 90 ימים, למעט עם רעייתו, שנחקרה אף היא בפי רשה. כמו כן, נאסר עליו להכנס למי שרדי ממשלה כלשהם למשך 90 ימים.

פרקליטו, עו"ד ז'ק חן, שב והדי גיש לאחר השחרור כי בר יוסף מכחיש בתוקף את כל הטענות. "הוא ימשיך לשתף פעולה עם המשטרה כפי שעשה עד כה, ולהשיב לכל שאלותיהם - מתוך תקווה שחקירה זו תביא אכן לחקר האמת ואז יתברר שלא נפל כל דופי בהתנהלותו".

דברים ברוח דומה אמר אתמול עו"ד דוד שמרון, פרקליטו וקרוב משפחי תו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחקר אף הוא בפרשה, ונמצא כעת בחופשה משפחתית בארה"ב. בשיחה עם חדשות ערוץ 2 אמר כי הוא אינו מודאג מהחקירה ומהאפשרות שיזוי מן לחקירות נוספות עם שובו לארץ בשבוע הבא. הוא תקף את התקשורת, ואמר: "ים של שטויות מתפרסמות... כמות הדברים המופרכים היא אדירה", אמר, וציין בהקשר זה שהקושי המרכזי שלו כרגע בהתמודדות עם הפרשה הוא "צליבה בלתי נפסקת ובלתי עניינית שבה אתה לא יכול להגיב".

לדבריו, רה"מ נתניהו לא שמע ממנו כלל על הקשר המקצועי שלו עם גנור. "לא מילה ולא חצי מילה וגם לא צריך היה לשמוע", הדגיש, והוסיף כי "מיקי גנור אומר על עצמו שהוא ארכייפושע, אני לא גיליתי את הדבר הזה, ההיפך".

כאמור, ההערכה היא, כי בקרוב יחל שלב החקירה השני, שבמסגרתו יזומנו חשודים נוספים ובהם אנשי עסקים, ובי כירים לשעבר בצה"ל ובמשרד הביטחון.

 ??  ?? מכחיש מרחוק. עו"ד דוד שמרון
מכחיש מרחוק. עו"ד דוד שמרון
 ??  ?? רכבו נגרר. מיקי גנור
רכבו נגרר. מיקי גנור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel