Israel Hayom

הגבלות לרופאים בהעברת מטופלים לקליניקה הפרטית

יחויבו ב"תקופת צינון" של חצי שנה מהטיפול בשירות הציבורי ועד לטיפול במרפאה שלהם

- מיטל יסעור בית־אור וזאב קליין

נלחמים ברפואה הפרטית: החל מחודש נובמבר הקרוב לא יוכלו רופאים בבתי החולים ובקופות החולים להפנות מטופלים למרפאה הפרטית שלהם למשך חצי שנה.

נוסף על כניסת התקנות לתוקף יעת בירו משרדי הבריאות והאוצר סכום של 880 מיליון שקלים עבור קיצור תורים. בכך יושלמו שני הצדדים של מהלך שנועד לחזק את הרפואה הצית בורית ולהקטין את ההוצאה הפרטית של הציבור עבור בריאות.

ועדת הבריאות של הכנסת, בראת שות ח"כ אלי אלאלוף, אישרה אתת מול פה אחד את התקנות, שזכו לשם "חוק הצינון". התקנות הוגשו על ידי משרד הבריאות בהסכמת שר האוצר, משה כחלון, ולפיהן רופא שטיפל בלת קוח במסגרת ציבורית לא יוכל לטפל בו באופן פרטי במשך שישה חודשים מיום מתן הטיפול או הייעוץ הציבות רי האחרון שנתן לו. התקנות נוגעות בעיקר לרופאים ומנתחים, בעלי קלית ניקה פרטית.

לבקשת קופות החולים, נדחה מועד כניסת התקנות לתוקף מתחילת אוגות סט לתחילת נובמבר. התקנות לא יחולו על ייעוץ או טיפול שהתור אליו הוזמן לפני 1 בנובמבר, גם אם הטיפול עצמו יתבצע אחרי 1 בנובמבר, אלא רק על טיפולים במערכת הפרטית שקביעת התורים אליהם תיעשה מת1 בנובמבר ואילך. התקנות לא יחולו לגבי טית פול הפריה חוץתגופית, סקירת מערכות בהיריון, ייעוץ או טיפול בתחום התפת תחות הילד וטיפולים נדירים (שכיחות של פחות מטיפול אחד לת04 אלף איש).

נציגי קופות החולים מחו בדיון על כך שהכסף המיועד לקיצור תורים 700( מיליון שקלים לקופות ות081 מיליון לבתי החולים) הובטח כבר לפני שנת תיים אך טרם הגיע. ח"כ אלאלוף: "אנת חנו מחזקים את הרפואה הציבורית על חשבון הפרטית. לא מעניין אותי שהת כנסות הרופאים הפרטיים ייפגעו. מה שמעניין אותנו זה הציבור, שיקבל רמה רפואית אופטימלית. עניים כעשירים".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel