Israel Hayom

על חודו של קול: הסנאט ידון בביטול רפורמת אובאמה־קר

הסנאטור ג'ון מקיין הגיע להצביע בסנאט וזכה לתשואות ● טראמפ תקף את חיזבאללה: "מציג את עצמו כדואג לאינטרסים של לבנון - אבל משרת את איראן"

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

על חודו של קול: בתום הצבעה מתוחה אישר הסנאט ברוב דחוק של 51 מול 50 דיון בביטול רפוו רמת הבריאות שיזם נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובאמה.

אמש, לאחר ש־001 חברי הסנאט הצביעו 50:50 על התקדמות בהליך החקיקה של הצעת החוק לביטול אובאמה־קר, סגן הנשיא, מייק פנס, קיבל את הזכות להכריע את עתיד החוק מתוקף היותו נשיא הסנאט. פנס כמובן הצביע בעד, ובכך סלל את הדרך לפתיחת דיון רשמי בהצעת החוק, שלב נוסף לקראת הצבעה על מרכיביה. להצעת החוק צפויות עוד משוכות הן בסנאט והן בבית הנבחרים.

לפנס לא היתה אפשרות להכריע את ההצבעה ללא תמיכת הסנאטור ג'ון מקיין, שאובחן עם גידול בראשו. הוא הגיע להצבעה וזכה לתשואות רבות מקרב עמיתיו. חשוב להדגיש כי ביטול רפורמת הבריאות היתה אחת מהבטחות הבחירות הבולטות של טראמפ במהלך מסע הבחירות שניהל מול קלינטון.

חיזבאללה משקר ללבנונים

בד בבד, טראמפ תקף אתמול את חיזבאללה במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בבית הלבן. לדברי טראמפ, "חיזבאללה אוהב לתאר את עצמו כמגן האינטרסים של לבנון, אבל די ברור שהאינטרסים שלו הם האינטרסים של איראן".

קודם לכן, טראמפ הבהיר אתמול שאינו בוחל במאבק עם מפלגתו ועם השרים שמינה כדי לנצח במלחמה הדוחזיתית שהוא מנהל. החזית הראשונה היא כמובן החקירה שמתנהלת סביב הקשרים האפשריים בין מקורביו לבין רוסיה במטרה להשפיע על הבחירות, שעליה הופקד החוקר המיוחד במשרד המשפטים רוברט מולר.

אתמול תקף טראמפ שוב את התובע ג'ף סשנס, שהיה הסנאטור הראשון שהביע בו תמיכה מלאה כשהתמודד על המועמדות לנשיאות במפלגה הרפובליקני­ת. "סשנס נוקט עמדה חלשה ביותר מול הפשעים של הילארי קלינטון והדלפות סוכנויות המודיעין", צייץ נגד השר שהוא בעצמו מינה. בציוץ אחר כתב: "האוקראינים ניסו לפגוע בקמפיין של טראמפ בזמן שניסו לעזור לקלינטון בשקט. אבל למה אין חקירה של התובע הכללי?"

כזכור, סשנס פסל את עצמו מעיסוק בענייני רוסיה בשל ניגודי עניינים הנובעים מקשרים עם גורמים רוסיים, ולכן אינו יכול לעשות את מה שטראמפ ככל הנראה רוצה מאוד: לפטר את מולר ולסגור את החקירה. לאחרונה אמר טראמפ כי אם היה יודע שסשנס יפסול את עצמו בשל הקשרים שניהל עם הרוסים, הוא לא היה ממנה אותו. אם לא די בכך, בימים האחרונים גוברים הדיווחים שטראמפ בוחן את האפשרות לפטר את סשנס.

האתר Axios דיווח שטראמפ בוחן את מינוי רודי ג'וליאני לתפקיד. באי.פי דווח אתמול כי הנשיא משוחח עם צוותו על ההשלכות האפשריות של פיטורי סשנס, ואתמול הודיע מנהל התקשורת החדש של טראמפ, אנתוני סקרמוצ'י, כי טראמפ כנראה רוצה שסשנס יתפטר, בעוד מקורב של סשנס מסר ל"דיילי ביסט" כי הוא "יוצא מדעתו" מהמתקפות של טראמפ. על פי ה"וושינגטון פוסט", גם הסנאטור טד קרוז נבחן כמועמד להחליף את סשנס. אם לא די בעיסוק הנרחב במשרד המשפטים בפרשה, גם לקונגרס חקירות משלו על אודות פעולותיה של רוסיה בבחירות. שלשום תושאל חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, בוועדת המודיעין של הסנאט והכחיש כל קנוניה עם הרוסים. כמו כן, אתמול קיבלה עמדתו גיבוי מדוברו של פוטין, שאמר כי פגישתו של קושנר עם בנקאי המקורב למוסקבה לא היתה ביוזמת הקרמלין.

 ?? צילומים: רויטרס ?? טראמפ עם ראש ממשלת לבנון, אתמול
צילומים: רויטרס טראמפ עם ראש ממשלת לבנון, אתמול
 ??  ?? הסנאטור ג'ון מקיין
הסנאטור ג'ון מקיין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel