Israel Hayom

מחקר בארה"ב: רוב שחקני הפוטבול סובלים מנזק מוחי

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

כל מי שטען שספורט לא טוב לבריאות - עשוי כעת לקבל חיזוק מדעי לטענתו. מחקר מקיף בארה"ב שופך אור על תופעה שמ דאיגה את ענף הפוטבול זה שנים רבות: הנזק שנגרם למוחם של שח קנים בעקבות זעזועי מוח וחבלות אחרות במהלך המשחקים.

במחקר, שפורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקני (JAMA) ועליו דווח בהרחבה בתקשורת האמ ריקנית אתמול, עולים נתונים נסיב תיים על הקשר האפשרי בין המשחק לבין מחלת המוח הניוונית אנצפ לופתיה טראומטית כרונית .(CTE) החוקרים בדקו מוחות של 202 שח קנים לשעבר בכל הרמות - לר בות כאלו ששיחקו בליגת הפוטבול הלאומית של ארה"ב - לאחר שכבר הלכו לעולמם.

מהמחקר עולה כי ל 87 אחוזים מהמוחות היו סימנים נוירו פתולו גיים של ניוון במוח המזוהה עם המח לה. בקרב מוחות של גברים ששיחקו בליגת הפוטבול הלאומית בארה"ב )ה (NFL האינדיקציו­ת למחלת ה CTE היו הגבוהות ביותר: 110 מתוך 111 מוחות. עם זאת, חשוב לציין כי לא מדובר במדגם מייצג, שכן המו חות שנבדקו היו רק אלו שנתרמו על ידי משפחות השחקנים, ואלו נוטות לתרום את המוחות בעיקר כשיש חשש שמשהו לא היה תקין.

מנגד, אחת החוקרות ציינה כי המחקר חשף ממצאים שמהווים "ראיות חזקות מאוד. למעשה, אני סבורה שהתופעה יותר נפוצה ממה שאנו חושבים וחמור מכך, מדו בר בבעיה בענף שבה צריך לטפל מהר, כדי לתת תקווה לשחקנים הנוכחיים".

סרט שעסק בבעיה שממנה סוב לים שחקנים רבים הוא "בלתי הפיך" בכיכובו של וויל סמית.

 ??  ?? הסרט "בלתי הפיך" שעסק בנושא
הסרט "בלתי הפיך" שעסק בנושא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel