Israel Hayom

נעימת זמירות

גם אחרי הזכייה ב"דה וויס" - ספיר סבן לא נחה לרגע בין ההופעות להקלטות האלבום החדש, שממנו ייצא בקרוב סינגל ראשון, היא מספרת על הקשר המיוחד עם המנטור שלומי שבת )"הוא כמו אבא בשבילי"( ועל הטראומה הרפואית שכמעט השתיקה אותה)"למדתילשירמ­אפס"( שירשלאבןחן

- מאיה כהן

יודעים כל זוכה וזוכת תוכנית ריאליטי מוזיקלית - מרגע ההז כייה, 15 דקות התהילה מתחילות לת קתק. ומהר. כשהמצלמות כבות וכי סאות השופטים כבר לא מסתובבים, על האמן להוכיח את עצמו בג'ונגל הפראי של תעשיית המוזיקה.

ספיר סבן, שלפני חמישה חודשים זכתה בעונה הרביעית של "דה וויס יש ראל" כפיינליסטי­ת של שלומי שבת, מודעת היטב לתקתוק הזה ולא נחה לרגע. היא עובדת על אלבום בכורה, שממנו ייצא בקרוב סינגל ראשון, מו פיעה בחתונות ומתארחת לא מעט אצל המנטור שבת, שממשיך ללוות אותה גם במציאות שאחרי הריאליטי. ב 7 באוגוסט, למשל, תתארח סבן במופע של שלומי שבת בפסטיבל הבינלאומי חוצות היוצר ירושלים, שיתקיים מ 7 עד 19 באוגוסט במתחם חוצות היוצר, בגן מיטשל ובאמפיתיאט­רון ע"ש מריל הסנפלד בבריכת הסולטן, אל מול מגדל דוד ולמרגלות חומות העיר העתיקה.

במסגרת הפסטיבל יציגו כ 150 אמ נים ואומנים ישראלים ציורים, הדפסים, תכשיטים, עבודות עץ, קרמיקה, צור פות, אריגה וטקסטיל, מוצרי יודאיקה, צעצועים, אמנות בטכניקות מעורבות ועוד, לצד אמנים בינלאומיים שיצי גו את יצירותיהם וידגימו את תהליך היצירה המאפיין את דרך עבודתם. בכל ערב בשעה 21:00 יתקיים מופע מוזיק לי מרכזי בהשתתפות אמנים ישראלים בשילובים מרתקים, ובהם אהוד בנאי שיארח את אמיר דדון, ריטה שתארח את שמעון בוסקילה, מירי מסיקה שתארח את יהודה פוליקר, שרית חדד תארח את הראל סקעת, אברהם טל יארח את מוקי ועוד. במסגרת אותם שילובים מוזיקליים תופיע כאמור ספיר סבן עם שלומי שבת.

"הקשר עם שלומי נשאר רצוף מאז שנגמרה התוכנית ואני מתארחת אצלו די הרבה. לפעמים אנחנו מופיעים גם עם ביצועים מ'דה וויס'. זה כיף וכ בוד גדול בשבילי, זכיתי במנטור לכל החיים", מספרת סבן בת ה ,23 שגדלה ביהוד, "בירושלים נשיר גם בטורקית וגם אשיר לבד בעברית. שלומי מלווה אותי גם בעשייה וביצירה של האל בום החדש, לצד המורה המעולה שלי לפיתוח קול נעמה לוי, שמלווה אותי בארבע השנים האחרונות. כבר כש סיימתי את 'דה וויס' התחלנו לעבוד על המופע שלי, שאנחנו רצים איתו באירועים ובחתונות ויש בו קאברים גם בעברית וגם בטורקית שעושים המון שמח. במקביל התחלנו לעבוד על האל בום, עם חומרים מקוריים שכותבים לי הרבה יוצרים. אני מתייעצת הרבה עם שלומי, משמיעה לו חומרים בתהליך העבודה והוא תמיד נותן הערות במקום. מאוד חשובה לי הדעה שלו, זה בכל זאת שלומי שבת... לפני כחודש הוצאנו שיר במסגרת אירועי הגאווה, ועכשיו אני לקראת סינגל ראשון מהאלבום שלי וזה מאוד מרגש אותי".

העובדה שבפרק זמן קצר הספקת כל כך הרבה ומייד נכנסת להקליט אלבום היא כדי לנצל את המומנטום?

"הגעתי ל'דה וויס' אחרי טראומה שעברתי עם הגרון שלי. היו לי יבלות על מיתרי הקול ועברתי הליך רפואי שגרם לי לשתוק הרבה מאוד זמן ולהכיר את הכלי מחדש. למדתי לשיר מאפס בגיל ,20 שוב הרבה בזכות המורה שלי לפיתוח קול נעמה לוי. כבר עמדתי לע בור ניתוח בגרון, אבל נעמה אמרה לי: 'את לא עושה ניתוח בשום פנים ואופן. נתחיל לעבוד, ונעבור את זה גם בלי ני תוח'. אחרי חצי שנה שלא יכולתי לשיר בכלל, התחלנו לעבוד יחד. אני זוכרת שאמרתי שאין מצב שאני לא מנסה לע שות עם עצמי משהו. אמרתי שזה על החיים ועל המוות, וכמו בשיר של דודו טסה, 'עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה'. ברגע שסיימנו ולקחנו את המ קום הראשון, היה ברור לי שאני הולכת על זה עד הסוף ומייד מתחילה לעבוד. לאו דווקא כדי לנצל את המומנטום, אלא בשביל להתחיל ליצור ולהתחיל לעשות מה שאני הכי אוהבת וכל כך חיכיתי לו".

בתוכנית בלטת גם עם המוזיקה בטורקית. זה יבוא לידי ביטוי באלבום?

"זה יבוא לידי ביטוי באלבום בנגי עות, באלמנטים ובכלים טורקיים. כרגע זה בא לידי ביטוי בעיקר בהופעות, שם אני שרה בטורקית ושומרת על הבית ועל המקום שממנו הגעתי".

הקשר עם שלומי הוא לא דבר מובן מאליו. הרי התוכנית כבר נגמרה.

"נכון, זה לא מובן מאליו בכלל, אבל הקשר שלנו כבר בתוכנית היה חזק. ראיתי בו ממש אבא, הוא מזכיר לי את אבא שלי בהרבה דברים, גם מבחינת הבית הטורקי, שהוא האזור הנוח שלי. שלומי הוא אדם מדהים. אני זוכרת של פני התוכנית כשהייתי מסתכלת עליו בטלוויזיה ראיתי שזה אדם עם לב גדול, אבל לא מבינים עד כמה הוא גדול עד שלא מכירים אותו. באמת זכיתי, אני כל הזמן אני אומרת שהוא המתנה הכי גדולה שלי".

 ??  ??
 ?? צילום: קוקו ?? עם המנטור שלומי שבת בגמר "דה וויס"
צילום: קוקו עם המנטור שלומי שבת בגמר "דה וויס"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel