Israel Hayom

הגנה עצמית "לא סומכים על מזג האוויר"

בשלהי העונה שעברה הפנימו בהפועל ב"ש שבן ביטון בדרך לאירופה כמה קבוצות בבלגיה התעניינו, ברקת הכינה אלטרנטיבה )דור אלו(, אך הצעה מיאנה להגיע והמגן לא הסתיר את אכזבתו יכולת טובה מול לודוגורץ הערב במוקדמות ליגת האלופות יכולה לעזור לו להשיג את המטרה

- ליאב נחמני ועוזי ניסים

לקראת סוף חודש אפריל האח רון כבר היו בהפועל ב"ש מי שהפנימו שבן ביטון לא יישאר בק בוצה. למשחק הליגה מול בני סכנין הגיע המנהל הספורטיבי של גנט הב לגית כדי לעקוב אחר המגן, וחוות הדעת החיובית שלו אחרי המשחק חיזקה את ההערכה שהשחקן ימריא לבלגיה בקיץ. עוד קודם לכן צפו בביטון כמה קבוצות מהליגה הבל גית, וגם הזימון לנבחרת ישראל הג ביר את העניין סביבו.

בשורות האלופה ראו את התמונה ודאגו לחלופה הולמת. הבעלים אלונה ברקת שילמה למכבי פ"ת מיליון יורו עבור מחצית מכרטיסו של דור אלו, והכינה אלטרנטיבה לעזיבה. אלא שעד כה לא הונחה על שולחנה של ברקת הצעה מספיק אטרקטיבית שתשחרר את ביטון מחוזהו, ואת העונה הנוכחית הוא פתח עם שתי הופעות בהרכב בשני המשחקים מול הונבד בסיבוב המוקד מות השני של ליגת האלופות.

את שני המשחקים הללו ביטון ירצה לשכוח. שתי טעויות שלו עלו בשע רים מול ההונגרים, אך גורם במועדון הבהיר: "אין שום קשר בין הטעויות לזה שהוא נשאר בקבוצה. הוא התחיל את העונה מחויב בדיוק כמו בשנים הקו דמות שלו כאן. אלה טעויות שקורות, מדובר באחד המגנים הטובים בארץ".

לעומת זאת, שחקנים בקבוצה מעי דים שביטון רצה מאוד לצאת לאירופה הקיץ. הוא חיכה להצעה רצינית, שלא הגיעה, ולא הסתיר את אכזבתו מכך בפני חבריו. עם זאת, גם השחקן הבין שרק אם ימשיך את היכולת הטובה מהעונה שעברה אולי תגיע גם ההצ עה המיוחלת.

בב"ש יש תמימות דעים לכך שבי טון מתאים לצאת לחו"ל, בעיקר בגלל אופיו. "שחקן שמעז לענות לג'ון אוגו אחרי שהקבוצה סופגת שער, הוא אחד שיש לו אופי מיוחד", אמר בחצי חיוך אחד מחבריו של המגן לחדר ההלבשה האדום. "לבן יש ביטחון עצמי גבוה והוא אחד שרץ המון על הקו, בדומה למה שרואים בחו"ל. מהבחינה הזו אין ספק שיש לו את הנתונים". בכל הק שור לב"ש, ביטון נחשב לשחקן מפתח. הוא תומך המון בהתקפה ונוגע בממוצע יותר מ 60 פעמים בכדור לאורך 90 דקות. יחסית לכמות הפעמים הנגיעות שלו בכדור הוא מאבד אותו מעט מאוד - 2.5 פעמים במשחק בלבד.

הצופה הממוצע נוטה לחשוב שבי טון נולד וגדל בב"ש, אלא שהוא נולד בכלל בבת ים וגדל במחלקת הנוער של הפועל ת"א. רק אחרי שהבין שלא יצליח לקבל את חולצת ההרכב בחו דורוב הוא נדד להפועל נצרת עילית ולעוד כמה קבוצות בליגה הלאומית, טרם הגיע לב"ש כמחליף של אביתר אילוז. "כיום גם לבן יש את הגיבוי מתוך מחשבה לעתיד", הסבירו במוע דון, "פעם הוא היה גיבוי והיום יש מגן שיגבה אותו. הוא חולם על אירופה, אבל כרגע הוא כאן וכשהוא לא יהיה אז יהיה לו מחליף ראוי".

בב"ש, אגב, לא פוסלים אפשרות שלפיה ביטון יעזוב אחרי סיבובי המו קדמות של ליגת האלופות, בדומה למה שהיה בעונה שעברה עם אופיר דוידזאדה. כמה סמלי שדוידזאדה עזב לגנט, שעקבה אחריו במשחק הליגה מול סכנין בחודש מארס לפני שנ תיים. אולי גם הסוף של שני המגנים בב"ש יהיה זהה.

הפועל ב"ש תארח הערב את לודוגו רץ למשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. המאמן ברק בכר צפוי להתאים את שיטת המשחק הערב לזו של היריבה, ולשחקנים הוקרן וידאו שבו צפו בהתקפה הקטלנית של אלופת בולגריה.

"יש להם כמה שחקנים מסוכנים ונ

 ??  ??
 ?? צילומים: אלן שיבר ?? ביטון ואלו. "פעם בן היה גיבוי והיום יש מגן שיגבה אותו"
צילומים: אלן שיבר ביטון ואלו. "פעם בן היה גיבוי והיום יש מגן שיגבה אותו"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel