Israel Hayom

ככה עושים את זה נכון

קיריל דומושצ'ייב רכש את לודוגורץ בסכום מגוחך ובמטרה להעפיל לליגה הבכירה ● בפועל, זכתה הקבוצה בשלל תארים והעפילה פעמיים לליגת האלופות ● "לא האמנתי שנצליח כך", הודה הבעלים הבולגרי, שלא מתכוון לתת לב"ש לעצור את ההתקדמות של קבוצתו

- דור הופמן ועוזי ניסים

אלונה ברקת היא סיפור הצלחה מסחרר בהפועל ב"ש. בעשור שבו היא נמצאת בבירת הנגב זכה המועדון בשתי אליפויות, רשם היש גים מרשימים באירופה והפך לחוד החנית של הכדורגל הישראלי. למרות זאת, עידן ברקת ב"ש מחוויר אל מול זה שיעמוד מולו הערב: לודוגורץ ניצחון לודוגורץ קיריל דומושצ'ייב.

לפני שבע שנים רכש איש העסקים הבולגרי את המועדון מליגת המשנה עם שאיפה צנועה בדמות עלייה לליגה הבכירה, אלא שמאז הפכה הקבוצה מר זגארד לאימפריה מקומית בלתי נית נת להכנעה. את עליית הליגה השלימה מייד, ומאותו רגע זכתה בשש אליפויות רצופות, שני גביעים, שני גביעי סופר קאפ, השתתפה פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות והגיעה פעמיים לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית. "האמת, זה מדהים", מודה דומושצ'ייב, "לא האמנתי שנצליח כל כך".

אף שהונו מוערך ב 500 מיליון יורו, היזם בן ה 48 הוציא גרושים כדי לקבל לידיו את זכויות הניהול של המועדון. ב 2010 תרם סכום התחלתי של 25 אלף יורו, וכמה חודשים לאחר מכן הוסיף 250 אלף, שהפכו אותו לבעלים הרשמי של קבוצה מפורקת שנוסדה מחדש ב .2001

"אחרי עליית הליגה אני ואחי החל טנו לקחת את העניין ברצינות", סיפר בעבר לתקשורת בספרד, "צירפנו אנשי מקצוע מנוסים, וכמו שאומרים - השאר היסטוריה". ואכן, בצוות האימון אפשר למצוא אנשי מקצוע מגרמניה, פור טוגל, רומניה וספרד. "הוא יודע מה הוא רוצה מכל אחד ואחד, הוא שולט בכל אספקט במועדון הזה", סיפר סרחיו מרטי, מאמן הכושר שהגיע מוויאריאל לבקשתו של דומושצ'ייב.

גם על הרכש שולט דומושצ'ייב, או יותר נכון על המדינה שממנה יגיע. בסגל שנחת בישראל שלשום יש עשרה ברזילאים, ובהרכב הערב יהיו חמישה דוברי פורטוגזית. "האוהדים מתים עלי נו, מתייחסים אלינו נהדר כאן", תיאר את תמונת המצב לוקאס סשה, אקס הפועל ת"א, בראיון ל .LANCE מגן ימני ששמו "שוקו", שהגיע ב ,2011 היה זה שפתח את הדלת עבור ברזילאים.

דומושצ'ייב, דובר ספרדית שמע ריץ את הכדורגל השוטף, התאהב מייד ב"ז'וגו בוניטו". את בעיית האוכל התפל, לדבריו של ז'ואאו פאולו, דומושצ'ייב פותר עם שכר גבוה מזה של השחק נים המקומיים ותנאים מצוינים. ויש לו סיבה: אשתקד, חמישה מעשרת מלכי השערים בליגה הגיעו מלודוגורץ, ואר בעה מתוכם היו ברזילאים. "יש קצת קנאה בנוגע לשכר, אבל התוצאות הטו בות שומרות על שקט", הודה סשה.

התוצאות, כאמור, באמת טובות. כשהן לא טובות ודומושצ'ייב מרגיש התרופפות, הוא קונס את שחקניו ומ בהיר מחדש את השאיפות של המועדון: "הצלחה באירופה היא מעל הכל, אבל לשם כך צריך להצליח בליגה".

מה שהתחיל כיוזמה חברתית הפך

 ??  ?? דומושצ'ייב )במרכז( עם שחקניו. "הצלחה באירופה היא מעל הכל"
דומושצ'ייב )במרכז( עם שחקניו. "הצלחה באירופה היא מעל הכל"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel