Israel Hayom

הקונספט הצנוע של מכבי

אחרי עונה גרועה, מכבי ת"א בונה על סגל של זרים אפורים, רובם חסרי ניסיון ביורוליג ● דיאנדרה קיין הוא היחיד ביניהם עם קבלות ● יחד עם זר מהרמות הגבוהות, הקבוצה מקווה לשנות כיוון

- אבי סגל

מכבי ת".א מהמרת. נכון לעכשיו הי.א בונה סגל זרים בעל ניסיון יורוליג מועט. .אם דשון תומ.אס מכיר היטב .את המפעל הבכיר ב.אירופה, הג.ארד הב.א ש.אמור להיות מוחתם הו.א עדיין בגדר סימן ש.אלה, מגיעים לפייר ג'קסון ששיחק ביורוליג שישה משחקים בלבד, ו.אל די.אנדרה קיין )חתם שלשום(, מייקל רול וג'ונה בולדן של.א שיחקו ביורוליג .אפילו דקה.

קיין הוא זר שלפני שנה מכבי לא היתה סופרת. אבל הקיץ הזה הסיפור שונה. השמות שנוחתים כאן פחות נוצצים. בהתאם לכך גם נגזרת רמת השכר. קבוצת המיליונרים של העונה שעברה מוחלפת בקבוצה של זרים צנועים כלכלית.

בולדן ירוויח 300 אלף דולר, גם רול קרוב לכך, וקיין ירוויח פחות מזה. רק ג'קסון נוגע במיליון דולר לעונה, אבל מלמטה, וייתכן שהזר הבא יתקרב אליו. תומאס נמצא בדרג הביניים עם שכר מכובד של כ־006 אלף דולר.

איך שלא נסתכל על זה, הצהובים הלכו לקראת העונה הקרובה על זרים אפורים יחסית, שקשה לדעת מה ית־ רום כל אחד מהם. עם זאת, הצפוי מקיין ברור יותר. הוא מיועד לעלות מהספסל כדי לתת דחיפה להגנת הקבוצה ודקות מנוחה לג'קסון וגם לשחק לצידו. הוא אמור להיות חלק חשוב בבניית הקבוצה כלוחצת, כזו שמטרתה לרוץ בהתקפה. אין ספק שהוא תוספת כוח, כאמור בעיקר בהגנה ובקרבות הריבאונד. עבור גארד, מספריו בתוך הצבע מצוינים, ואין להיות מופתעים אם יוביל את הקבוצה בריבאונדים )או לפחות יהיה בין שלושת המובילים(.

כששיחק במכללת אייווה סטייט, קטף שבעה ריבאונדים למשחק. באירופה, במדי אנטרוופן הבלגית וניז'ני נובוגורד הרוסית, הוא קטף קצת יותר ובהפועל אילת כבר הגיע לעשרה ריבאונדים למשחק בפלייאוף.

מעבר להגנה ולריבאונד, נקודה בולטת מאוד אצל קיין היא הגיוון במשחק שלו. אול אראונד פלייר, שטורי הסטטיסטיקה שלו מתמלאים במספרים שאומרים הכל. נקודות, כאמור ריבאונדים וגם אסיסטים, הוא לא מזניח אף קטגוריה. הוא אמנם לא כוכב, אבל עדיין נותן לא מעט. עם נחזור לעונה שעברה, שאותה העביר בניז'ני, הממוצעים שלו ביורוקאפ עמדו על 17 נקודות, 7.6 רי־ באונדים ו־3.4 אסיסטים למשחק. בליגת ה־BTV עמדו ממוצעיו על 15.9 נקודות, 7 ריבאונדים ו־6.3 אסיסטים למשחק.

מחכים למקריי

עכשיו מכבי בדרך להשלים את הפאזל. נותר לה להחתים עוד זר אחד, והיא צפויה לסגור את הסגל עם יובל זוסמן הצעיר, אחד ממצטייני נבחרת העתודה, סגנית אלופת אירופה הטרייה. בהמשך תישקל האפשרות להחתים זר נוסף לעמדות הפנים, והוא עשוי להיות זה שיקבע רבות לאן מועדות פניה של הקבוצה של נוון ספאחיה.

הגארד הבא, זר כאמור, אמור להיות זה שיפתח בחמישייה לצד ג'קסון בקו האחורי. מכבי תעשה מאמץ גדול כדי להנחית הפעם שחקן מהרמות הגבוהות ביותר, של האיכות וכמובן גם הכסף - משכורת של 800-700 אלף דולר לעונה. האופציה הראשונה שבה מעוניין ספאחיה היא ג'ורדן מקריי. מדובר בשחקן התקפה משובח, שבשתי העונות האחרונות שיחק 52 משחקים בסגנית אלופת האן.בי.אי, קליבלנד קאבלירס. הוא שוחרר ממנה במארס האחרון. ברזומה שלו עוד שבעה משחקי אן.בי.אי במדי פיניקס סאנס. מקריי הוא בוגר מכללת טנסי, ונבחר במקום ה־85 בדראפט 2014 על ידי סן אנטוניו ספרס.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? קיין. המספרים שלו אומרים הכל
צילום: אלן שיבר קיין. המספרים שלו אומרים הכל
 ??  ?? ספאחיה. ישלים את הפאזל בקרוב
ספאחיה. ישלים את הפאזל בקרוב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel