Israel Hayom

מצוקת השמאל

הסכום ששילמה מנצ'סטר סיטי על בנג'מין מנדי - 57.7 מיליון יורו - מבטא את הבעייתיות בעמדת המגן השמאלי, שחסרה שחקנים ברמה עולמית ● הצרפתי שהפך לשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה ינסה להצדיק את תג המחיר ● וגם: גווארדיולה יחקה את קונטה?

- אביב כהן

במסגרת מסע הרכש הגרנדיוזי וחסר הפרופורציו­ת של מנצ'סטר סיטי הקיץ )הוצי.אה כ־042 מיליון יורו עד כה(, הי.א שילמה שלשום 57.7 מיליון יורו למונ.אקו, שהפכו .את בנג'מין מנדי לשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה.

אם לחדד, מדובר במגן שמאלי - אחת העמדות הבעייתיות ביותר עקב מחסור גדול של שחקנים ברמה עולמית - והסכום המופרז שהסכימו ראשי הסיטיזנס לשלם מבטא את המצוקה. גם ריאל מדריד הוציאה מכיסה סכום של 30 מיליון יורו הקיץ על תיאו הרננדס, מגן בן ,19 שהכפיל את ערכו בתוך עונה אחת והפך לשחקן החמישי היקר אי פעם בעמדה זו.

חלון ההעברות אמנם טרם נסגר, אך כבר אפשר לראות עלייה בסכומים ששולמו על מגנים שמאליים: 10 הרכישות היקרות ביותר הקיץ הן בסכום כולל של 160 מיליון יורו, לעומת 130 בקיץ שעבר, כשמחירו של שום מגן לא עלה על 23 מיליון יורו )עבור מרקוס אלונסו, שאליו עוד נחזור בהמשך(.

נכון יהיה לומר שההשתוללות הכלכלית של מועדוני הכדורגל האירופיים היא מגמה כללית, ועמדת המגן השמאלי היא רק חלק ממנה. עם זאת, היעדר האלטרנטיבו­ת בעמדה מוביל לפאניקה אצל הקבוצות הגדולות, שמוכנות לשלם סכומים דמיוניים ולהמר על מגנים שטרם הוכיחו את עצמם וספק אם אי פעם יצדיקו את תג מחירם. בצד האדום של מנצ'סטר, למשל, חוו זאת על בשרם עם לוק שואו 37.5) מיליון יורו(.

ב־93 הופעות בכל המסגרות במונאקו בעונה שעברה, מנדי בן ה־32 בישל 11 פעמים וכבש פעם אחת. נתונים מרשימים לכל הדעות, אך מה שמטריד את התקשורת האנגלית היא העובדה ש"מנדי הצליח להרשים בעונה אחת בלבד - במונאקו - וככה טיפס במהרה בשרשרת המזון של הכדורגל האירופי הקיץ", כפי שנכתב השבוע ב"דיילי מייל".

אחרי שנכשל בכל זירה אפשרית אשתקד, פפ גווארדיולה ינסה העונה להנחיל מחדש את שיטת המשחק שלו ולהתאימה לפרמייר ליג. הפילוסופיה של הספרדי מתבססת בעיקר על החזקה בכדור ויש בה צורך בתמיכה גדולה של המגנים במשחק ההתקפה. ייתכן שזו הסיבה שבחר לשחרר את אלכסנדר קולרוב, פאבלו סבאלטה, גאל קלישי ובאקרי סאניה, ולהחליפם בדנילו, קייל ווקר ומנדי הצעירים וההתקפיים.

אחד היתרונות הבולטים של האלופה צ'לסי על יריבותיה לצמרת בעונה שעברה היתה עמדת המגן השמאלי - שאותה אייש מרקוס אלונסו, שכבש שישה שערים ובישל שלושה - מה שאפשר למאמן אנטוניו קונטה גמישות גדולה במעבר למערך שלושת הבלמים. לא מן הנמנע שגם גווארדיולה ינסה מערך דומה (3-4-3) לזה של הבלוז ולזה שהשתמש בו בבאיירן מינכן, וכעת גם יש לו את הכלים לעשות כן, עם מנדי בשמאל, ווקר בימין, ודנילו, שגם יכול לתפקד כקשר.

 ??  ?? מנדי. הרשים במונאקו בעונה שעברה
מנדי. הרשים במונאקו בעונה שעברה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel