Israel Hayom

הגלאים הוסרו, המאבטח בארץ

הקבינט הסיר גם את המצלמות, אבל בוואקף לא מסופקים בימין תוקפים את הממשלה

- בהכנת הידיעה השתתפו יורי ילון, יאיר אלטמן וגדי גולן

שלמה צזנה, מתי טוכפלד, אפרת פורשר ודניאל סיריוטי

המגנומטרים והמצלמות הוסרו, המשבר נשאר: למ רות החלטת הקבינט המדיני בי טחוני, שכבר יושמה בשטח, הוואקף עדיין מסרב להיכנס ולה תפלל בהר הבית וטוען לשינוי הסטטוס קוו בכניסות להר.

הסרת המגנומטרים והמצלמות נעשתה בהמלצת השב"כ, שהעריך כי אחרת תפרוץ התקוממות ביו"ש וזו תזכה לתמיכה ממדינות מוסלמיות רבות. רה"מ והשרים הצביעו בעד הסרה מוחלטת, בעוד שני שרי הבית היהודי, בנט ושקד וכן השר זאב אלקין מהליכוד, הצביעו נגד הסרת המצלמות. במקום הגלאים, תתוקצב ב 100 מיליון שקלים תוכנית ל"בידוק חכם" בתוך חצי שנה.

לפני שהסתיים משבר המגנומטרים, שב לישראל המאבטח של השגרירות בעמאן. נתניהו, שהודה למלך עבדאללה ולנשיא טראמפ על הסיוע בפתרון המשבר, פגש את המאבטח זיו ואת השגרירה עינת שלאין. "פעלתם היטב וגם היתה לנו מחויבות להוציא אתכם", אמר להם נתניהו. המאבטח זיו אמר: "ירדה לי אבן מהלב". אף הנשיא ריבלין בירך על סיום המשבר.

עם זאת, המשבר לא ממש הסתיים. הוואקף המשיך כאמור במחאתו וקיבל רוח גבית מהרשות הפלשתינית. אפיק אחר שבו מתפתח המשבר הוא הפוליטי. ההחלטה להסיר את אמצעי הבידוק בהר הבית עוררה זעם עצום במחנה הימין. ברשתות החברתיות נפוצו מסרים המלגלגלים ל"ממשלת השפנים". צעירי הליכוד תקפו את הממשלה על ההחלטה "שמעוררת שאט נפש". השר לשעבר גדעון סער אמר: "האם חיזקנו את ריבונות ישראל בהר הבית ובירושלים? האם חוזקה ההרתעה הישראלית מול איומים ואלימות? על שאלות אלה ואחרות התשובה היא בשלילה". בתוך כך, בג"ץ הורה להחזיר את גופות המחבלים שרצחו את השוטרים בהר הבית למשפחותיהם.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel