Israel Hayom

כשהפיקסיז ניסרו את קיסריה

הרביעייה המופלאה התחילה הכי חזק שאפשר - ולחצה עוד ועוד על הדוושה בלאק פרנסיס צרח נהדר, והקהל קיבל שילוב מעולה בין חומרים חדשים וקלאסיקות בלתי נשכחות

- הופעה | עומרי לבנה

כשהפיקסיז עלו אתמול לבמה בקי סריה, נשמנו קודם כל לרווחה. אירועי השבוע האחרון זרקו את המעריצים שבע שנים לאחור, כשהלהקה ביט לה את הביקור בישראל שלושה ימים לפני ההופעה ההיסטורית המתוכננת. רק זה היה חסר לנו.

לפיקסיז יש רומן ארוך עם המע ריצים בישראל - אלפים שחיכו בא דיקות כבר מסוף שנות ה 80 להגעת הלקה ארצה. אחרי הטוויסט שקיבל הרומן הזה עם אותה הברזה ב ,2010 הגיע התיקון עם הופעה בלתי נשכחת בבלומפילד ב 2014 ואתמול, במסג רת שרשרת ההופעות שאסור להחמיץ בקיץ הזה, הגיעה הרביעייה המופלאה לקיסריה - וכבשה אותנו שוב.

מי שמגיע להופעה של הפיקסיז יודע שמדובר בלהקה שבאה לעבוד - במובן הטוב של המילה. בלי להתחנחן יותר מדי ובלי להתחנף לקהל. והעסק הזה עבד מצוין גם אתמול באמפי הרו מי העתיק, שבו לא צריך וידאו ארט )או וידאו בכלל(. לא היו מסכים, פשוט כי רואים טוב מכל מקום.

הפיקסיז התחילו הכי חזק שאפשר ולאורך כל ההופעה לחצו עוד ועוד על הדוושה - לפעמים בלי להפסיק לשנייה בין השירים, עם הסאונד המו שלם והמענג שייחודי כל כך להם.

האנרגיות על הבמה לא העידו שמ דובר בלהקה שפועלת כבר 31 שנה, ואם בשבוע שעבר לא הפסיקו לדבר על זה שהקול של אקסל רוז מ"גאנז אנד רוזס" גמור, אצל בלאק פרנסיס הכל בסדר: הוא צרח נהדר, שר יפהפה, ולמרות העמידה הכאילו בוקית שלו על הבמה, כל שיר יצא ממנו אל הקהל כמו פצצה. אל תחפשו אצלו יותר מדי חיוכים ומחוות – את אלו אפשר לקבל מדי פעם מהמתופף דיוויד לאברינג – אבל מנהיג הלהקה הבלתי מעורער לא התפשר במילימטר באף ביצוע, גם בלהיטים שניגן מן הסתם כבר אלפי פעמים.

האלבומים החדשים שהוציאו הפי קסיז בשנים האחרונות )ובעיקר Head Carrier הטרי, יחסית( קיבלו ביטוי כיאה ללהקה שממשיכה לעבוד ולי צור, אבל גם מנת הקלאסיקות המ תבקשת הוגשה לפי הספר והיתה משובחת כראוי. ויעידו על כך גדו לי הציניקנים – גם השירים שנטחנו ברדיו בלי סוף, מקבלים חיים משלהם כשרואים את הלהקה מבצעת אותם בגודל טבעי מול העיניים ושומעים את הגיטרה של ג'ואי סנטיאגו. האמ פי של קיסריה מעניק לחוויה ערך מוסף, עם אינטימיות שלא היתה בהופעה בבלומפילד לפני שלוש שנים, ולמי שפספס נותר רק לה צטער שלא נותרו כרטיסים לסיבוב השני הערב. אולי בביקור הבא שלהם בישראל. לפי האהבה שקיבלו מהקהל, זה עוד יקרה.

 ?? צילום: קוקו ?? הפיקסיז בהופעה, אתמול
צילום: קוקו הפיקסיז בהופעה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel