Israel Hayom

עשרות פצועים בעימותים

להמלצות המשטרה. "אנחנו כפופים לדרג המדיני וברור לחלוטין שאנח נו עושים את החלטות הדרג המדיני" אמר, "אנחנו אומרים את דעתנו, מצי גים את תמונת המודיעין ואת הערכו תינו, אך בסופו של דבר ממלאים את ההנחיות. זו מדינה דמוקרטית".

-

אתמול, לאחר שהמשטרה הסירה בלילה שבין רביעי לחמישי את כל אמצעי הבידוק שהוספו לאחר הפי גוע בהר הבית ואלפי מוסלמים חזרו להתפלל באל אקצא, פרצו מהומות אלימות שבהן נפצעו עשרה שוטרים מיידויי אבנים וחפצים. על פי דיווחי הפלשתינים, למעלה מחמישים מוס למים נפצעו כתוצאה מתגובת כוחות המשטרה שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות, כולל רימוני גז והלם. בע קבות המהומות הורה ניצב הלוי על דילול כניסת אנשים להר הבית וחלק משערי חומת העיר העתיקה נסגרו.

המהומות פרצו לאחר שהמופתי של ירושלים ונציגי הוואקף הודיעו כי בע קות הסרת אמצעי הבידוק הוסר החרם והמתפללים יכולים לחזור לאל אקצא. לאחר כמעט שבועיים שבהם לא היו יותר מכמה מאות בתוך הר הבית, נהרו אתמול אחה"צ אלפי מוסלמים אל ההר.

קודם לכן הודיעו הן חמאס והן הר שות הפלשתינית ברמאללה כי המשבר בהר הבית הגיע לסיומו לאחר "כניעה מוחלטת של ממשלת הכיבוש הציוני שהורתה על הסרת כל אמצעי הבידוק במתחם הר הבית". יו"ר הרשות אבו מאזן הכריז כי "הניצחון במסגד אל אקצא הושג רק באמצעות הנחישות והאחדות של העם הפלשתיני אל מול פשעי הכיבוש". ראש הלשכה המדינית חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "עלי נו ללמוד מהניצחון וההישג של עמנו באל אקצא – הכיבוש הציוני מבין רק כוח". קודם לכן חילקו שוטרים ואנ שי מנגנוני הביטחון הפלשתינים קפה וממתקים לעוברים ושבים כדי לציין את "הניצחון על היישות הציונית". גם מחוץ להר הבית חילקו הסוחרים לאלפי המתפללים ממתקים וסוכריות.

בתוך כך, צה"ל המליץ לדרג המ דיני לתגבר כוחות בדחיפות ברחבי יהודה ושומרון. אתמול בערב נפרש גדוד נוסף ברחבי איו"ש, השישי במס פר, ונבחנת האפשרות לגייס מילואים. המלצה זו היא המשך להתייעצות שקיים אתמול הרמטכ"ל גדי איזנ קוט. במקביל, תועלה ההיערכות גם בגבול הצפון וברצועת עזה והמלצה נוספת היא לאבטח את מרחב חברון. מלבד עימותים צפויים והפרות סדר ברחבי הגדה, קיים חשש גם מפיגועים נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

מפקד מחוז ירושלים ניצב

יורם הלוי: "אם יש כאלה שינסו מחר להפר את הסדר, לפגוע בשוטרים או לפגוע באזרחים, שלא יהיו מופתעים שיהיו גם נפגעים"

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? התפרעויות בהר הבית, אתמול
צילום: אי.אף.פי התפרעויות בהר הבית, אתמול
 ?? צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ?? ניצב יורם הלוי בכותל
צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ניצב יורם הלוי בכותל
 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? מעצר בעיר העתיקה
צילום: נעם ריבקין פנטון מעצר בעיר העתיקה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel