Israel Hayom

נתניהו: "הגיע הזמן לעונש מוות למחבלים"

- שלמה צזנה וגדעון אלון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לניחום אבלים בבית משפחת סלומון באלעד והצהיר כי יש להטיל עונש מוות על המחבל שביצע את הפיגוע.

"עונש מוות למחבלים זה דבר שהגיע הזמן לעשות. זה מעוגן בחוק, צריך פה אחד של השופטים, אבל הם רוצים גם לדעת את עמדת הממשלה", אמר נתניהו, והוסיף כי "עמדתי כראש ממשלה, במקרה כזה, של רוצח שפל כזה, היא שצריך להוציא אותו למוות. צריך פשוט שלא יחייך יותר".

לעמדתו של ראש הממשלה הצטרף גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, אשר ביקש להעלות את הנושא לדיון כבר בישיבת הממשלה שתתקיים בשבוע הבא. "ממשלת ישראל חייבת להעביר מסר ברור של הרתעה ומיצוי הדין עם מי שרוצח ישראלים ועם מי שמסית לרצח - הצדק חייב להיעשות ולהיראות", כך השר כץ.

דברי נתניהו עוררו אתמול ביקורת חריפה במערכת הפוליטית. ח"כ אייל בן־ראובן מהמחנה הציוני תקף ואמר כי "נתניהו בפאניקה ולכן הוא הולך ומאבד את שיקול הדעת. שבועיים של כישלונות מביאים אותו לפרסם הודעות פופוליסטיו­ת חסרות שיקול דעת, שפוגעות בערכי היסוד של החברה הישראלית ואינן מביאות שום תועלת למלחמה בטרור, אלא להפך".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי "מצבו של נתניהו בסקרים כל כך חמור, שברגע ששמע את מקהלת צמאי הדם קוראת להוציא להורג את המחבל, הוא הצטרף לכך. עונש מוות הוא שיטת ענישה מסוכנת המנוגדת לכל עיקרון הומניסטי. אסור לפופוליזם להכתיב את סדר היום ולהביא להתלקחות חסרת תקדים ביחסי יהודים וערבים בישראל".

נזכיר כי לאחר הפיגוע, נשמעו קולות רבים בקואליציה, שקראו להטיל עונש מוות על המחבל. השרים ישראל כץ, נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו כי ידרשו בישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני עונש מוות למחבל שביצע את מעשי הרצח הקשים. ה

שר בנט אמר: "אני קורא לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שרצח את משפחת סלומון". שרת המשפטים, איילת שקד: "לרוצחי ילדים ומשפחות מגיע עונש מוות. בבית המשפט הצבאי עונש כזה קיים בהחלטה פה אחד של השופטים". סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "הדרישה לעונש מוות למחבלים אינה פופוליזם פוליטי, אלא חובה מוסרית".

השר ישראל כץ: "ממשלת ישראל חייבת להעביר מסר ברור של הרתעה ומיצוי הדין עם מי שרוצח ישראלים. הצדק חייב להיעשות"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel