Israel Hayom

חילופי האשמות בצמרת: "רק רה"מ החליט על המגנומטרים"

לפי שרים בממשלה, נתניהו הוא זה שהוביל את הצבת הגלאים בהר הבית ואת הסרתם ביטן תקף את השב"כ: "הם פחדנים, רק רוצים לחזור הביתה בשלום"

- שלמה צזנה, כתבנו המדיני

שרים בממשלה אומרים כי ההחלטה על הצבת המגנומטרים בהר הבית והסרתם היא יוזמה של רה"מ בנימין נתניהו. כמה מהם אף חידדו כי שתי ההחלטות היו כולן של נתניהו ובהובלתו. דבריהם נאמרים בזמן שמפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך סירב לענות על שאלה בנושא בשיחה עם עיתונאים, אך הבהיר כי ההחלטה לא היתה של המשטרה, אלא של הדרג המדיני.

גורם מדיני בכיר אמר אתמול כי סביר להניח שנתניהו ידע מה יהיו ההשלכות של הצבת המגנומטרים, מאחר שהוא בעצמו מנע את הצבח תם פעמיים בעבר: 2014חב ,2015חבו מחשש למהומות במגזר הערבי. אותו גורם ציין כי 2015חב המטרה היתה להציב את המגנומטרים דווקא מחשש לתג מחיר יהודי בהר הבית.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף אתמול כי "צפויה עליית מדרגה באלימות בעקבות הסרת המח גנומטרים. בשכונה שלנו כשמריחים חולשה מרימים את הראש". לדבח ריו, "ההחלטה הובילה לכך שישראל יוצאת מוחלשת מהמשבר הזה. צריך לומר את האמת: במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים, הועבר מסר שאפשר לערער את הריבונות".

כמו כן השווה בנט את הצעד למה שהגדיר "הבריחה מלבנון והבריחה מעזה", והסביר: "המהלכים האלה הם כאילו שאתה מרוויח בטווח הקצר, אבל אתה פוגע בטווח הארוך בהרח תעה". לטענתו, הוא הוביל בקבינט את ההתנגדות להסרת המגנומטרים, "אבל ברגע שעמדתי לא התקבלה, נהגתי באחריות ועסקתי בהסברה בינלאומית ונתתי גיבוי לממשלה".

בתוך כך, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, תקף אתמול את השב"כ על כך שהמליץ להסיר את המגנומח טרים מהר הבית. בראיון לגלי צה"ל התייחס ביטן להערכת השב"כ שלח פיה אם לא יוסרו המגנומטרים עלוח לים הפלשתינים לפרוץ במהומות: "זאת לא הפעם הראשונה שהשב"כ מעריך את מה שהוא מעריך. אתה פעם שמעת שהשב"כ אומר שלא יהיו מהומות?... רה"מ לא חייב לקבל את ההמלצות של השב"כ. השב"כ רוצה לחזור הביתה בשלום. בנושאים האסטרטגיים ההמלצה שלהם גרוח עה". משנשאל אם הוא רומז שהשב"כ פחדנים, ענה ביטן: "אני לא רומז, אני אומר לך במפורש".

דבריו מושמעים כשבוע לאחר שחברת מפלגתו, שרת התרבות מירי רגב, אמרה כי השב"כ הזוי.

בתגובה פרסם רה"מ הודעה שבה נאמר כי "השב"כ הוא ארגון מודיעין מסכל מהטובים בעולם... חיי ישראח לים רבים ניצלו בשל פעולות הסיח כול הרבות שבוצעו על ידו בשנים האחרונות. העמדות של שב"כ אשר הוצגו לדרג המדיני מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב וניתוח אסטרטגי של הזירות השונות. רה"מ מגבה את ראש השב"כ נדב ארגמן ואנשיו ודוחה את ההתקפות עליהם".

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולח קמן, אמר: "אין לי ספק שההצהרות המיותרות שנאמרו היום ובימים האחרונים לא יחלישו את הגיבורים ששומרים עלינו יום יום בתקופה לא קלה". ח"כ יעקב פרי, שכיהן כראש השב"כ, הוסיף: "דבריו של דוד ביטן הם חרפה. הודות לכוחות הביטחון אנו יכולים לישון בלילות, ולצאת כנגדם זו אמירה בעלת אופי מסוכן".

לדברי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, "הכפשת כוחות השב"כ היא חציית קו אדום... על רה"מ לצאת בהתנצלות ובגינוי ברור".

 ?? צילום: יונתן זינדל/פלאש09 ?? המגנומטרים שהוצבו בהר הבית
צילום: יונתן זינדל/פלאש09 המגנומטרים שהוצבו בהר הבית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel