Israel Hayom

דיווח: רה"מ הציע לשליח גרינבלט - ויתור על יישובים בוואדי ערה תמורת סיפוח שטחים

- שלמה צזנה

רה"מ בנימין נתניהו הבהיר בשיחות שקיים עם שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינב לט, כי בהסדר עם הפלשתי נים הוא מציע לספח את גושי ההתיישבות ובתמורה לוותר על ישובים ערבים בוואדי ערה לטובת הפלשתינים.

העיתונאי עמית סגל מחד שות 2 דיווח על כך אמש ונא מר כי הדברים מתפרסמים כעת בכוונה, כאשר מרכז השיח הצי בורי עוסק בהחלטתו של רה"מ להסיר את המגנומטרים מהר הבית. גורם מדיני אישר כי הד ברים נאמרו וכי נתניהו הציע זאת במסגרת דיון על הסדר הקבע.

יצוין כי נתניהו כבר הש מיע את הדברים בעבר בשי חות סגורות והצטרף לעמדתו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן שהתב טא בנושא באופן פומבי כבר לפני שנים. מכל מקום, לא מדובר ב"טרנספר", אלא בה עברת הריבונות בשטח ישראל לידי הרשות הפלשתינית, מבלי להעביר אוכלוסיה ממקום למ קום. השר נפתלי בנט יו"ר מפ לגת הבית היהודי מתנגד בתו קף לכל מסירת שטח בישראל והשמיע את דעתו נגד ההצעה בעבר, אף הוא בפומבי.

בתוך כך, גרינבלט אמר אמש כי "ארצות הברית מברכת על המאמצים שנעשו להפיג את המתחים בירושלים. אנחנו מא מינים שהרגיעה והביטחון יני בו את ההזדמנות הטובה ביותר לחזור לדיאלוג ולרדיפה אחר השלום. הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר ואני, בתיאום מלא עם המזכיר רקס טילרסון, השגריר דוד פרידמן, משרד החוץ, וכן המועצה לביטחון לאומי, נמשיך לעקוב אחר המצב מקרוב".

 ??  ?? נתניהו וגרינבלט
נתניהו וגרינבלט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel