Israel Hayom

חולה סרטן שילם 118 אלף ש' על תרופות - ולא יקבל החזר

- ביהמ"ש לא התערב בשיקול הדעת של קופ"ח

מצבו של ד', בעשור השישי לחייו, הוא בכי רע: הוא סובל מסרטן קיבה עם גרורות בכבד. הרופא המטפל שלו, מומחה לאונקולוגי­ה, המליץ לו על תרופה ששמה "רמוצירומב", שעת לות מנה שלה, שאותה נוטלים אחת לשבועיים, היא 28 אלף שקל. בסך הכל מימן החולה ארבע מנות כאלה בעלות כוללת של 118 אלף שקל. שתי מנות נוספות קיבל החולה, ללא עלות, מבית חולים ממשלתי.

כחבר קופת חולים כללית פנה החולה לוועדת החריגים של הקופה בבקשה לאשר לו את המשך הטיפול מפני שאין לו אפשרות כספית לרכוש את התרופה היקרה הזו. אך הוועדה סירבה לאשר לו את הטיפול.

לחולה המודאג לא נותר אלא למהר ולפנות לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. הנתבעת הנות ספת בתיק, פורמלית, היתה המת דינה (משרד הבריאות), וזו הביעה את עמדתה כי נפלו פגמים בעבודת ועדת החריגים ולכן יש לדון מחדש בבקשתו של החולה.

אולם, זמן קצר לאחר הגשת התבית עה הגיש החולה בקשה דחופה לבית הדין שבה נאמר כי הרופא המטפל קבע שהחולה לא ימשיך להשתמש בתרופה. בנסיבות אלה ביקש התות בע החזר כספי בסך 118 אלף שקל.

השופטת עידית איצקוביץ דחתה את התביעה. לדעתה, קבלת הסעד המבוקש, פיצוי כספי בגין התרות פה שאותה נטל החולה עד להמלצת הרופא שלא להמשיך להשתמש בה, משמעותה שבית הדין יחליט במקום ועדת החריגים שהיתה אמורה לדון מחדש בבקשתו של החולה.

עם זאת לחולה היתה נחמה פורתא: הואיל ומשרד הבריאות מצא פגמים מהותיים בהתנהלות ועדת החריגים היא פסקה לו הוצאות משפט בסך 7,000 שקלים. "מבוטחים המתמודדים עם מחלות קשות", כתבה השופטת, "אינם צריכים לכלות את כוחם וכסת פם רק על מנת שוועדת חריגים תדון בעניינם בהתאם לכללים".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel