Israel Hayom

אחד, מי יו דע? נשארו עם המחמאות

מכבי ת"א המנומנמת הסתפקה ב־1:0 שברירי נגד פאניוניוס במוקדמות הליגה האירופית, שיותיר אותה עם סימני שאלה לקראת הגומלין ביוון בשבוע הבא בני יהודה עמדה בכבוד במשך 59 דקות מול זניט החזקה, אבל הפסידה 2:0 בדרך לסיום החוויה האירופית

- עודד שלו ודור הופמן

אם יש משהו שבולט למרחקים בכל מה שקשור למכבי ת"א של יולי 2017 זו עייפות. סוג של מוו עדון רדום. זה מתחיל בגזרת הקהל כשפחות 8,000ומ צופים הגיעו למו שחק חשוב במוקדמות קמפיין אירוו פי; זה חלחל גם לדשא כשחלק ניכר מהשחקנים, אף שנלחמו בחום ובלו חות, נראו משחקים בחצי קלאץ׳; וזה מגיע גם להנהלה.

בשלב כזה של העונה חסרים לסגמ נית האלופה שלושה שחקנים בתפקימ די מפתח: בלם, שיפתח במקום איתן טיבי; קשר אחורי חזק ומהיר, שימלא את החלל שהותיר גל אלברמן; וקשר אגף בצד שמאל במקום טל בן חיים.

החסרונות האלה יוצרים הרכב לא מאוזן, חסר יכולת לרווח את המשחק וכדורגל שבלוני עד אימה.

בצד החיובי יכול יורדי קרויף לסמן עוד משחק שאותו הוא לא הפסיד כמאמ מן ראשי. הניצחון המינימלי 0:1 על פאניוניוס אמנם לא מבטיח כלום לגומ מלין, אבל עצם העובדה שמכבי לא ספגה מציב אותה בעמדה נוחה.

שלושה שחקנים ראויים לאזכור. הראמ שון הוא וידאר קיארטנסון, האיש שאמ מור לסבול יותר מכל אחד אחר מהסיר המהביל בנתניה. בפעולה אחת של חלוץ מיומן בדקה המ84 הוא רשם עוד יום בממ שרד. אופיר דוידזאדה שהשתלב בצורה מהירה ושיחק היטב וכריסטיאן באטוקיו הציג בהופעת הבכורה בעיטות אדירות, ראיית משחק והנעת כדור מהירה.

עם קצת שיפור ומשמעת טקטית בגומ מלין בשבוע הבא מול יריבה בינונית מינוס כמו פאניוניוס, זה אמור להספיק. כשהכרוז של בני יהודה הציג בקול את "קואץ' ג'וזף אבוקסיס" היה ברור

שהכתומים מנסים לצמצם עד כמה שניתן את הפערים בינם לבין האימ פריה הרוסית, שהגיעה לישראל עם משלחת של 80 איש שבראשה המא מן האיטלקי והמעונב רוברטו מנצ'יני.

ובהחלט היה צורך בכך מכיוון שגם הרוסים עשו את אותו הדבר. בלחות של הלבנט הם נלחמו בבקשה לא להפעיל מזגנים בח דרי ההלבשה, את נושא הביתיות ביטלו עם כאלף רוסים מיוזעים וקולניים ביציעי המושבה. גם מנצ'יני נרתם לתהליך הצמ צום כשהעלה הרכב משני יחסית ששיחק לרגליים של בני יהודה. אר טיום דזיובה ושני הארגנטינאי­ם לא נדרו פארדס וסבסטיאן דריוסי נותרו על הספסל ובלעדיהם הקבוצה הרוסית שיחקה באיטיות ובשבלוניות, והת קשתה מול חמישיית ההגנה הצפופה והלוחמת של הכתומים. שתי ההזדמנויות היחידות של זניט בחצי הראשון הגיעו ממצבים נייחים, אך פעם אחת אמיליוס זובאס היה במקום ופעם אחרת ברניסלב איבנוביץ' פספס את המסגרת. ככל שהדקות חלפו ולוח התוצאות נשאר מאופס המארחים צברו ביטחון. רועי גורדנה, הטוב מבין כל 22 השחקנים ב 45 הדקות הראשו נות, ניווט את המשחק באלגנטיות וב שקט. בדקה ה 36 הוא כמעט וכבש שער שהיה מסדר לו חוזה מעבר לים.

המאמן האיטלקי הבין שדרוש שי נוי כדי להגיע לגומלין ללא דאגות מיותרות. אז בדקה ה 57 הוא הכניס את דריוסי וכ 60 שניות אחר כך הגיע שער היתרון. כדור קרן תפס את ההג נה הכתומה לא מוכנה ודומניקו קרי שיטו האיטלקי נגח פנימה. עד הדקה ה 75 נכנסו שני הכוכבים הנוספים של זניט, ואיתם הרוסים דאגו לסגור את הסיפור. פארדס פספס שני מצבים טובים, עד שבדקה ה 89 הגיע אלכ סנדר קוקורין ונעץ את השני החשוב. קריאות העידוד של אוהדי בני יהודה בסיום הבהירו שהקבוצה של קואץ' ג'וזף עמדה בציפיות של עצמה. הפסד נלקח בחשבון, אך לפחות הוא הגיע תוך לחימה ורצון.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? בן תורג'מן נושם אוויר אירופי מול זניט
צילום: אלן שיבר בן תורג'מן נושם אוויר אירופי מול זניט
 ??  ?? אבוקסיס ומנצ'יני. תמונה למזכרת
אבוקסיס ומנצ'יני. תמונה למזכרת
 ?? צילום: עמי שומן ?? טיבי, קיארטנסון, שוינפלד וייני. הברקה אחת של האיסלנדי הצילה את מכבי ת"א
צילום: עמי שומן טיבי, קיארטנסון, שוינפלד וייני. הברקה אחת של האיסלנדי הצילה את מכבי ת"א
 ?? צילום: אלן שיבר ??
צילום: אלן שיבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel