Israel Hayom

גם זו נחמה משחקי העולם: ארד כפול

אחרי ההופעה המאכזבת של יעקב טומרקין ב 200 מ' גב (מקום ,)23 אנדראה מורז סיפקה למשלחת סיבה לחייך ● שברה את השיא הישראלי ב 100 מ' חופשי ועלתה לחצי הגמר, שם סיימה אחרונה ● לאמריקנים דווקא היה יום נהדר בבריכה

- רונן דורפן בודפשט

הנבחרת הישראלית היתה זקוקה למשחה הזה של אנדראה מורז, אתמול באליפות העולם בשחייה.

קפטנית הנבחרת קפצה למים ב־001 מ' חופשי אחרי האכזבה מיעקב טומרקין, שסיים רק במקום ה־32 ב־002 מ' גב. מורז סיפקה את הנחמה. 54.49 שניות במוקדמות העמידו אותה בשוויון על המקום ה־61 מול ההולנדית מוד ואן דר מיר. השתיים הלכו למאבק ראש בראש כששתיהן לבד בבריכה, ושם מורז עשתה את פריצת הדרך - שיא ישראלי נפלא של 54.20 ש' ומקום בחצי הגמר, תוצאה שהיתה נותנת לה את המקום ה־31 בריו, וכל זאת במשחה היוקרתי ביותר.

לא שהיא חשבה שהיא הרימה את הנבחרת. "להפך, הם הרימו אותי, עם העידוד והאווירה בקבוצה", אמרה בסיום. משחה חצי הגמר שלה היה מעט איטי יותר - 54.62 ש' שהספיקו רק למקום ה־61, אבל זו הפעם הראשונה שהיא בחצי גמר אליפות כלל־עולמית.

מאמן העל של הנבחרת, דייב מארש, הודה שהתאכזב ממשחה ה־002 מ' גב של טומרקין. הוא ציפה שהמעבר למשחה המעורב ישפיע לטובה על משחי הגב. "באימונים הוא ניצח את אירי היפני, וכנראה שאירי ייקח כאן מדליה", הסביר.

כשהוא משוחח עם טומרקין הם מדברים על בעיות בטכניקת הבעיטה התתמימית. "שחיתי ליד הבועט הכי טוב", אמר טומרקין, "דווקא בגלל זה היית צריך לבעוט יותר טוב", ענה לו מארש.

אבל זו המחשה לשני העניינים שעומדים במרכז פעילותו של מארש, טכניקה וחושים תחרותיים.

ברנע: "השינוי היה חובה"

אחד מוותיקי שחייני הנבחרת, גיא ברנע, יזנק מחר בבוקר למשחה ה־05 מ' גב, כשהוא מייצג את ישראל עשור אחרי שעשה זאת לראשונה במלבורן .2007־ב אז גם עבר לשחות באוניברסיט­ת בר־ קלי בארה"ב ונחשף לשיטות העבודה האמריקניות. "מדובר בהתייחסות אחרת לשחיין. אתה לא עובד בסטים אינסופיים שמישהו הכין לפני כמה חודשים. יש גם שיתוף מתמיד של ידע".

השינוי הזה מתאים לישראל?

"לא רק שמתאים, הוא היה חובה. עכשיו אנחנו נחשפים גם לידע של השחייה האמריקנית, שלא לדבר על האימונים בחברת השחיינים הכי טובים".

והעובדה שהוא מפקח בשלט רחוק?

"אני בכלל ממליץ שהשחיינים ישהו בארה"ב לאורך כל השנה".

בכמה זמן לדעתך שינוי כזה ישפיע על התוצאות? בינתיים זה לא נראה.

"אצלי זה היה מהיר, כי הייתי בן ,19 שם ממילא עושים את הקפיצה. לגבי שחיינים ותיקים יותר, אני חושב שצ־ ריך לחכות בערך עונה".

הוא עצמו התאמן השנה ללא מאמנים, יחד עם קרן זיבנר בבריכת האוניברסיט­ה. "לקחתי שנה חופש. השקתי קו בגדי ים ‪)weekends at(‬ עם שני שותפים, ודווקא ההסתכלות מבחוץ על השחייה יכולה להועיל לי. באתי לתחרות קריטריון והעפלתי לאליפות העולם".

ובזמן שהישראלים מנסים לגרד חצאי גמר, אתמול היה יום גדול לאמריקנים. נתן אדריאן היה שני ב־001 מ' חופשי אחרי חברו לנבחרת קיילב דרסל 47.17( .)'ש זה היה הזהב השני של האמריקנים אחרי שצ'ייס קאליש זכה ב־002 מ' מעורב 1:55.56( .)'ד מי־ רלה בלמונטה הספרדייה הוותיקה הקדימה ב־31 מאיות את פרנצ'סקה הנטקה הגרמנייה ב־002 מ' פרפר 2:05.26( דק') - וקטינקה הוסו זכתה רק בארד.

אטיין מדאירוס מברזיל הקדימה במאית אחת את פו יואן־הוי הסינית ב־05 מ' גב, וקייטי לדקי, שכבר נחשבת אגדית, סגרה בניצחון צמוד מאוד על סין 4x200־ב חופשי 7:43.39( .)'ד אמה מקאון זכתה במדליה חמישית שלא מזהב באליפות והעניקה לאוסטרליה ארד.

לוחם הקיקבוקס איתי גרשון והגולש גיא פירר זכו אתמול במדליות ארד במשחקי העולם לענפים לא אולימפיים שנערכים בוורוצלב, פולין. גרשון גבר על ברונו גזאני הברזילאי בדרך לארד, פירר התחרה בקטגוריית סירות (בניגוד לסקי בכבלים) והשיג ניקוד של 70.89 שסידר לו מדליה היסטורית.

 ?? צילומים: באדיבות מייק לואיס ?? אנדראה מורז. הישג מרשים באליפות העולם
צילומים: באדיבות מייק לואיס אנדראה מורז. הישג מרשים באליפות העולם
 ??  ?? המשלחת הישראלית. "הם הרימו אותי, עם העידוד והאווירה", אמרה מורז
המשלחת הישראלית. "הם הרימו אותי, עם העידוד והאווירה", אמרה מורז
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel