Israel Hayom

דריכות ושקט מתוח בירושלים: "התיאום הביטחוני חודש"

גורם במשטרה: "רוצים שגרה, אבל הסובלנות נגמרה"

- דניאל סיריוטי ושלמה צזנה

המתיחות עם ירדן: התביעה הכללית בממלכה מאשימה את המאבטח משגרירות ישראל, זיו, ברצח ובהריגה. על פי התביעה, יואשם זיו ברצח האזרח ירדני, שלטענתו ניסה לדקור אותו באמצעות מברג. זיו יואשם גם בהריגתו של בעל הדירה שנכח במקום בעת התקרית, שנפגע באורח אנוש מכדור שנפלט מאקדחו של המאבטח ומת מפצעיו זמן קצר אחר כך בבית החולים. לפי הדיווחים בירדן, המאבטח יועמד לדין שלא בפניו על אף חסינותו הדיפלומטית.

משרד החוץ בירושלים פירסם הוד עה שלפיה "ישראל מקיימת תהליך בדיקה של האירוע שהתרחש בירדן, בהתאם להליכים המשפטיים המקוב לים במקרים כאלה. פרקליט המדינה, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הינחה את כל הגורמים להעביר לידיו את החומרים המצויים בידם הנוגעים לאירוע. במסגרת היחסים בין ישראל לירדן, ישראל תעדכן את ירדן לגבי ההתפתחויות והממצאים של ההליך".

ואילו מלך ירדן, עבדאללה, שערך בסוף השבוע ביקורי ניחומים אצל משפחות ההרוגים, התייחס למשבר בהר הבית ואמר לכלי התקשורת בארצו: "אני מברך את תושבי מזרח ירושלים על עמידתם האיתנה באירועי הר הבית". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אמש לערוץ :2 "היחסים שלנו עם ירדן חזקים, אבל אנחנו צרי כים להעביר מסר למאבטחים שאנחנו נעמוד לצדם".

 ??  ?? הפגנה מול השגרירות בעמאן
הפגנה מול השגרירות בעמאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel