Israel Hayom

צפון קוריאה שיגרה טיל שמסוגל להגיע לארה"ב; "הניסוי של איראן - קטסטרופלי"

ניסוי שני לטיל בין יבשתי בצפון קוריאה מציב איום - גם על ניו יורק ● הבית הלבן הגיב: "פעולה מסוכנת ופזיזה" - ופועל לכינוס בהול של מועצת הביטחון ● במקביל: טראמפ צפוי להחריף הסנקציות נגד איראן

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

לוס אנג'לס, דנבר, שיקאגו ועוד ערים גדולות בארה"ב נמצאות כעת בטווח הטילים של צפון קוריאה - כך מעריכים מומחים בעקבות ניסוי נוסף בטיל בליסטי בין יבשתי שבי צעה שלשום צפון קוריאה, ניסוי שני בתוך פחות מחודש.

התקשורת הממסדית בפיונגיאנג דיווחה כי הניסוי היה בטיל מדגם ,Hwasong-14 שהגיע לכאורה לגו בה של 3,725 ק"מ ולמרחק של 998 ק"מ עד שנפל במים הכלכליים של יפן. לטענת צפון קוריאה, מדובר בטיל המסוגל לשאת "ראש קרב גרעיני כבד" ולפגוע "בכל ארה"ב, בכל זמן נתון". התקשורת ציינה כי גם הפעם צפה בניסוי בן 45 הדקות המנהיג העליון קים ג'ונג און, שהביע "שביעות רצון גדולה". זאת בהמשך לניסוי הקודם, בתחילת יולי, במקביל לחגיגות יום העצמאות האמריקני, שבו לראשונה לטענת מומחים אמריקניים נבחן טיל ששם את אלסקה בטווח פגיעה.

המומחים מעריכים כי הניסוי השני, שבוצע בסוף השבוע, שם כנראה גם את מערב ארה"ב בטווח הפגיעה - הן לאורך החוף המערבי )לוס אנג'לס( והן מזרחה יותר, בערים כמו דנבר ושיקאגו. לטענת דיוויד רייט, מומחה אמריקני, בתנאים מסויימים ובהתאם למשקל ראש הקרב, מסוגל הטיל לה שיג טווח של יותר מ 10,000 ק"מ, שמאיים גם על חלקים במזרח ארה"ב, לרבות ניו יורק ובוסטון )אף שמדובר בטווח גבולי(.

תגובה בטילים - ובאו"ם

לאחרונה הביעו גורמים אמריקנים חשש מקצב הפיתוח של תכנית הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה, והממשל הצהיר ש"כל האופציות פתוחות". בסוף השבוע מיהרו להגיב בוושינגטון לניסוי הדרמטי. הפנטגון פירסם הודעה שמא שרת שבוצע ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי. אחר כך הגיב גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בהודעה שפרסם הבית הלבן. "מדובר בעוד פעולה מסוכנת ופזיזה של המשטר הצפון קוריאני", נכתב בהודעה, "ארה"ב נחושה לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי להב טיח את שלומה ואת שלום בנות ברי תה באזור".

במהלך שהוא ספק תגובה ספק מתוכנן, זמן קצר לאחר הניסוי, בוצע תרגול משותף של כוחות אמריק ניים ודרום קוריאניים, שבמסגר תו נורו טילים בעלי ראש נפץ חי. גם סין, בעלת בריתה היחידה של צפון קוריאה, יצאה נגד הניסוי וטענה כי היא מתנגדת למהלכים שנוגדים את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בעקבות הניסוי שוחח מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון עם מקבי ליו בדרום קוריאה וביפן, והוחלט על הגברת צעדי ההרתעה נגד פיונגיאנג וקידום החלטה נוספת במועצת הבי טחון. אתמול דווח כי בכוונת ארה"ב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel