Israel Hayom

הסטאז'רים לרפואה זועמים: משרד האוצר ביטל את "תוספת הפריפריה" לסטודנטים

עד כה העניקה קופ"ח כללית תוספת של 2,200 שקלים לשכר של סטודנטים לרפואה, שעושים את הסטאז' בבתי החולים שלה בפריפריה ● נימוק האוצר: "מנוגד להסכמי השכר עם הרופאים"

- נועם )דבול( דביר כתבנו לענייני חינוך

משרד האוצר הורה על הפסקת מתן תוספת שכר שנועדה לעו דד סטודנטים לרפואה לעשות את הסטאז' בבתי חולים בפריפריה, כך נודע ל"ישראל היום". באוצר מסבי רים כי "תוספת הפריפריה שהעניקה קופ"ח כללית לסטאז'רים שולמה בני גוד להסכמי השכר עם הרופאים".

א' הוא סטאז'ר בבית חולים העמק בעפולה, השייך לקופת חולים כללית. את הסטאז' שלו החל באפריל האחרון, ובמשכורת של חודש מאי ציפה לקבל 2,200 שקלים שמקבלים חבריו מדי חודש כתמריץ לעבודה בבתי חולים של קופת חולים כללית המרוחקים מהמרכז.

התוספת הכספית של יותר מ 2,000 שקלים בחודש ניתנת בעשרות השנים האחרונות לכל הסטאז'רים בבתי החולים של קופת חולים כללית שנמצאים בפ ריפריה, ובהם בתי החולים העמק בעפו לה, יוספטל באילת וסורוקה בבאר שבע. הדבר נועד למשוך אליהם סטודנטים איכותיים ולתמרץ אותם. אלא שערן יעקב, הממונה על השכר במשרד האוצר שנכנס לתפקידו לפני חמישה חודשים, החליט בתחילת אפריל לבטל את "תוספת הפריפריה" שניתנה לסטאז'רים, וזאת אף על פי ששולמה על ידי קופת חולים כללית. כך נוצר מצב שסטודנטים שהחלו סטאז' לפני חודש אפריל יזכו לקבל את התוספת עד סוף שנת הסטאז', ואילו חבריהם לספסל הלימודים לא יזכו לקבלה.

”לאחר קבלת המשכורת הראשונה נדהמנו לגלות שבוטלה עבורנו תוס פת פריפריה שהיתה ניתנת לסטאז'רים בבתי חולים פריפריים של הכללית במשך שנים ארוכות", מספר א', "יש לציין שנודע לנו על החלטה זו בדיעבד, באופן לא שקוף, וללא עדכון של משרד הבריאות".

עוד הוסיף א' כי "יישום ההחלטה גורר אחריו אפליה חמורה בין אוכלו סיית הסטאז'רים ששייכים לאותה שנת סטאז'. לא ייתכן שמי שהתחיל את הס טאז' מאוחר יותר מחבריו לכיתה ייפ גע בצורה משמעותית כל כך בשכר רק בגלל חופשת לידה או סיבות משפח תיות. כולנו שייכים לאותו מחזור לימו דים ומבצעים את אותה העבודה. כמובן שאין צורך להרחיב על הפגיעה הנל ווית לרפואה בפריפריה. במקום שהמ דינה תעודד הגירת רופאים לבתי חולים פריפריים, היא מכריחה את קופת חולים כללית להפסיק את התוספת הניתנת מטעמה. לצערנו, נפלנו על אוזניים ער לות ועד כה לא קיבלנו מענה לפניותינו. אנו קוראים למשרד האוצר לבטל את הנחייתו ולאפשר לקופת חולים כללית להמשיך לתמוך בפריפריה כשם שעש תה בעשרות השנים האחרונות".

ממשרד האוצר נמסר כאמור כי התו ספת שהוענקה שולמה בניגוד להסכמי השכר עם הרופאים, "לכן החליט הממונה על השכר להפסיק את תשלום התוס פת לסטאז'רים חדשים בלבד, שנקלטים החל מ 1 באפריל .2017 סטאז'רים שעו בדים בפריפריה וכבר קיבלו את התוספת לא יידרשו להשיבה ואף ימשיכו לקבלה עד תום תקופת הסטאז', שנמשכת שנה".

 ??  ?? סטודנטים לרפואה. למצולמים אין קשר לידיעה
סטודנטים לרפואה. למצולמים אין קשר לידיעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel