Israel Hayom

טלטלה בממשל טראמפ: ראש הסגל פריבוס הודח

נשיא ארה"ב מינה את הגנרל ג'ון קלי לראש לשכתו במקום ריינס פריבוס, ושוב נכשל בביטול רפורמת הבריאות של אובאמה ● מנהל מערך התקשורת, אנת'וני סקרמוצ'י, תקף בבוטות את בכירי הבית הלבן: "בתוך שבועיים כולם יפוטרו"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

ממשל טראמפ ממשיך להיות ההצגה הטובה בעולם, ובסוף השבוע האחרון סיפק השתלשלות אירועים יוצאת דופן שבכל ממשל אחר היתה מספיקה לשנה: הכל החל במתקפה חסרת טעם ועתירת קללות של ראש מערך התקשורת החדש של הנשיא נגד בכירי הבית הלבן, המשיך בהפסד דרמטי של הרפובליקני­ם בה צבעה המכרעת על ביטול "אובאמה קר" והסתיים בהודעה מפתיעה של דונלד טראמפ - בטוויטר כמובן - על החלפת ראש הסגל שלו.

נתחיל דווקא מה סוף: ביום שישי הכ ריז הנשיא בחשבון הטוויטר על החלפת ראש הסגל ריינס פרי בוס. "אני שמח לעדכן כי כרגע בחרתי בגנרל בדימוס ג'ון קלי להיות ראש הסגל של הבית הלבן", כתב טראמפ. "הוא אמריקני דגול ומנהיג אדיר. ג'ון ביצע עבודה יוצאת דופן במשרד לביטחון פנים )קלי שימש עד כה כשר לענייני ביטחון פנים, י"ה(, והיה כוכב בקבינט שלי". קלי יעבור מחר לתפקידו החדש.

ובאשר לראש הסגל היוצא, הנשיא אמנם הודה לפריבוס, והצהיר כי הוא "גאה בו", אך מקורות סיפרו כי היח סים בין השניים רעועים כבר תקופה ארוכה. היו כאלו בממשל, ובראשם פריבוס עצמו, שטענו כי ראש הסגל הגיש את התפטרותו ביום חמישי, בעוד אחרים התעקשו כי הוא הודח. פרי בוס עצמו אמר בראיון ל CNN אחרי ההודעה כי "הנשיא רצה ללכת בכיוון אחר ויש לו הזכות ללחוץ על כפתור האתחול". ב"וושינגטון פוסט" דיווחו מפי מקורות בכירים כי טראמפ מתלונן כבר שבועות ארוכים כי פריבוס "חלש"; השפלתו הגיעה לשיאה כשטראמפ זימן אותו לחדר הסגלגל כדי שיהרוג עבורו זבוב טורדני.

חולשתו הגוברת של פריבוס בבית הלבן קיבלה גושפנקה לפני כשבוע וחצי, עת אנת'וני סקרמוצ'י מונה למ נהל מערך התקשורת בניגוד לדעתו. אותו סקרמוצ'י, הנחשב מקורב מאוד לטראמפ, עלה לכותרות יום לפני הד חתו של פריבוס כאשר "שכח" לציין במהלך שיחה עם כתב ה "ניו יורקר" כי השיחה ביניהם אינה לציטוט.

בשיחה יצא במתקפת קללות זועמת נגד המדליפים ובכירי הבית הלבן, וב ראשם פריבוס. "בתוך שבועיים כולם יפוטרו", איים סקרמוצ'י', שהאשים את פריבוס בהדלפה מביכה על אודותיו. "ריינס פריבוס יתבקש להתפטר בקרוב מאוד", חזה סקרמוצ'י. "ריינס הוא סכי זופרן פרנואידי ...ן***זמ אני רוצה לה רוג את כל המדליפים". סקרמוצ'י תקף גם את היועץ האסטרטגי של טראמפ, סטיב באנון, במילים לא פחות בוטות. אגב, ה"ניו יורק פוסט" דיווח שלשום כי אשתו של סקרמוצ'י דורשת להת גרש ממנו משום שהוא מקדיש את כל כולו לממשל.

אך עם כל הכבוד לפה הגדול של סקרמוצ'י, פיטוריו של פריבוס מש קפים גם את הכישלון המהדהד של הרפובליקני­ם בהעברת החוק לביטול

 ??  ?? פריבוס. זומן להרוג זבוב בלשכה
פריבוס. זומן להרוג זבוב בלשכה
 ??  ?? סקרמוצ'י. "להרוג את המדליפים"
סקרמוצ'י. "להרוג את המדליפים"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel