Israel Hayom

"מחדשים את התיאום עם ישראל"

שקט מתוח בהר הבית גורם ביטחוני ברמאללה: "התיאום יחזור בהדרגה, על פי המצב בשטח" בהר בוצעו בדיקות במגנומטרים ידניים; בכיר במשטרה: "רוצים לחזור לשגרה, אבל נגלה אפס סובלנות להפרות סדר"

- דניאל סיריוטי, אפרת פורשר, איציק סבן ולילך שובל

האם משבר הר הבית מאחו רינו? בניגוד לתחזיות, תפי לות יום שישי האחרון לא הביאו איתן אלימות יוצאת דופן, ואמש גילה בכיר במנגנוני הביטחון הפל שתיניים: אבו מאזן מחדש את התיאום הביטחוני עם ישראל.

הבכיר אמר ל"ישראל היום" כי לאחר שישראל השיבה את המצב בהר הבית לזה ששרר בו טרם הפיגוע ב 14 ביולי, קיים אבו מאזן התייעצות עם הנהגת הרשות ועם ראש המודי עין מאג'ד פראג'. בתום השיחה הוח לט לחדש גם את התיאום עם ישראל, לרבות שיתוף הפעולה הכלכלי.

בכיר בלשכתו של אבו מאזן אישר את הדברים, אולם הדגיש כי החזרת התיאום הביטחוני יתבצע בהדרגה ובהתאם להתפתחויות בשטח. "מה שברור הוא שבניגוד למה שחושבים עליו בישראל וגם בחלקים מהציבור הפלשתיני, אבו מאזן הוכיח שהוא יכול לשלוט במנגנוני הביטחון שלו ובר חוב הפלשתיני", אמר הגורם, "בשיאו של המשבר הוא הזהיר שמי שייפגע מהקפאת התיאום הביטחוני תהיה יש ראל, ולא הרשות הפלשתינית, וזה מה שבאמת קרה. גם הוואקף בהר הבית וגם המופתי של ירושלים יישרו קו עם אבו מאזן, ונתניהו ומשטרת יש ראל נאלצו להתקפל. המנצח הגדול בכל המשבר הזה היה אבו מאזן". ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר שלשום: "עלינו ללמוד לעתיד מאירועי השבועיים האחרונים שהכיבוש מבין רק את שפת הכוח".

מכל מקום, תפילות יום שישי של שום התנהלו ללא אירועים מיוחדים והסתיימו בשקט. גורם במשטרה אמר ל"ישראל היום" כי המדיניות המובי לה כעת היא אפס סובלנות כלפי הפ רות הסדר. "אם ינקטו אלימות כלפי השוטרים, אנחנו נגיב בעוצמה ויהיו להם עוד נפגעים, כפי שהיה בשבוע שעבר", אמר. במשטרה מודעים להלך הרוח ברחוב המוסלמי ולנרטיב שמציג את ישראל כמי שהתקפלה מול הוואקף ונכנעה לדרישות. "אנחנו רוצים להח זיר את ההר לשגרה, אבל נגמרה הסו בלנות", אמר הגורם.

בלי מהומות בשישי

ביום חמישי, לאחר שהוואקף הכ ריז שהחרם נגמר, חזרו אלפי המ תפללים להר הבית. זמן קצר לאחר תפילת הערב פרצו הפרות סדר בתוך ההר, אך אלה הסתיימו באופן די מהיר. בשעות הלילה פרצו שוטרים לתוך מתחם ההר ולמסגד אל אקצא והוציאו משם כמאה צעירים שהתבצרו בפנים. ההערכה המודיעינית היתה כי בכוונ תם להישאר במהלך הלילה במסגד ולהתעמת עם השוטרים בתפילת יום השישי. במשטרה סירבו לאפשר להם להישאר, ולאחר שהצעירים לא נענו לקריאות אנשי הוואקף לעזוב את המ קום, פרצו השוטרים את דלתות המסגד והוציאו אותם אחד אחד.

בשעות הבוקר של יום שישי, בתום הערכת מצב ביטחונית, החליט מפקד מחוז ירושלים להגביל את גיל כניסת המתפללים לגברים מגיל .50 לנשים אין הגבלת גיל. מעבר לסינון לפי גיל,

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel