Israel Hayom

חילופי האשמות בצמרת: "בנט מסכן את ביטחון המדינה"

מפלגת השלטון תקפה בחריפות את יו"ר הבית היהודי: "ביטחון ישראל הוא לא עניין לפופוליזם" ● השר ליברמן מגיב לביקורת של רגב וביטן על השב"כ: "אמירות אומללות"

- מתי טוכפלד, גדעון אלון ושלמה צזנה

העימות הקואליציונ­י על רקע המתיחות בהר הבית נמשך ואף מחריף. אחרי שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי "ישראל יצאה מוחלשת מהמשבר והביטחון נפגע", תקף בסוף השבוע גורם בליכוד את בנט ואמר כי "אם יש דבר שמסוכן לביטחון ישראל זה אנשים שיושבים בקבינט הביטחוני והמצפן שמוביל אותם איננו טו בתם של אזרחי ישראל, אלא טובתם האישית והכותרת שידליפו משם".

נזכיר כי בנט מתח ביקורת על ההחלטה להסיר את המגנומטרים מהר הבית. לאחר קריאתו של נת ניהו לעונש מוות למחבל מחלמיש, הבית היהודי פירסמה הודעה שבה הוסיפה ותקפה את ראש הממשלה: "כל ההצהרות של הימים האחרונים אינן מועילות. את הנזק שבהתקפ לות והפגיעה החמורה בביטחון יש לתקן במלחמה נחרצת בטרור ולא במילים. יש להפסיק להתקפל ולתת פרסים לטרור".

בליכוד הגיבו במתקפה חריפה נגד יו"ר הבית היהודי. "בנט, שתמך תחילה בהורדת המגנומטרים ולא חר ההחלטה אף הצהיר בפומפוזיות שהוא מגבה את ראש הממשלה, לא עמד יותר מדקה וחצי בלחץ התקשו רת ודעת הקהל. ביטחון ישראל הוא לא עניין לפופוליזם וסיבובים פולי טיים", אמר גורם בליכוד, והוסיף: "הוא עקרון מקודש ומי שהופך אותו באופן ילדותי וחסר אחריות לפ לטפורמה לציוצים בטוויטר מסכן את ביטחון ישראל יותר מכל דבר אחר. ראש הממשלה נתניהו ימשיך להוביל את ביטחון ישראל בנחישות ובאחריות כאשר הדבר היחיד שעו מד לנגד עיניו הוא אזרחי ישראל וביטחונם, בדיוק כפי שעשה בכל שנות כהונתו".

"מילים מיותרות"

גם אחרי שמשבר הר הבית הס תיים, בסוף השבוע הוסיפו להישמע קריאות מתוך מפלגת השלטון נגד השב"כ, שהזהירו את ראש הממשלה והקבינט מפני התלקחות במשבר סביב הר הבית. יושב ראש הקואליציה דוד ביטן הצטרף לבי קורת שמתחה שרת התרבות מירי רגב על אנשי הארגון, וכינה אותם "פחדנים שבכל ההמלצות הם רוצים לחזור הביתה בשלום".

זמן קצר לאחר מכן פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה בה התנער מהדברים, והדגיש כי הוא "מגבה את השב"כ". דבריו מגיעים ימים ספו רים לאחר שרגב כינתה את האר גון "הזוי".

אמש הגיב שר הביטחון אביגדור ליברמן בערוץ 2 על דברי ביטן ורגב נגד השב"כ, וכינה אותם "אומללים". הוא קרא להם להתנצל, והוסיף: "השב"כ עוצר ומונע טרור כל הזמן, חבל שהדברים נאמרו". עוד אמר: "מי שמתעסק בביטחון חייב להבין שאי אפשר להתעסק במקביל גם בפ ריימריז, גם בדעת קהל וגם בביטחון, צריך לקבל החלטות נכונות".

בד בבד, רגב וביטן מותקפים גם מבית. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ אבי דיכטר )הליכוד(, שהיה ראש השב"כ, אמר אמש בערוץ 2 כי דבריהם נגד השב"כ "פוגעים יותר באנשים שאמרו אותם מאשר בשב"כ. אני קצת מופתע ממירי רגב שהייתה קרובה שנים רבות לעבו דת השב"כ ]הכוונה לתקופה שבה היתה הצנזורית הראשית ולאחר מכן דוברת צה"ל - ,[.א.ג לעומת זאת ביטן כנראה לא מכיר את עבודת השב"כ". הוא קרא לשניהם לחזור בהם. לדבריו, "שניהם זרקו מילים מיותרות, לא נכונות שהן רחוקות מאד מלהיות מדויקות. אני מק ווה שהם ימצאו את הדרך להתנצל במהירות על דבריהם".

שלשום תקף דיכטר את ידיעות אחרונות שיזם קמפיין מיוחד, אשר במסגרתו רואיינו חמישה ראשי שב"כ לשעבר ואשר נועד להגן על השב"כ תוך כדי ניגוח סיעת הליכוד. "לא טובת השב"כ אלא הרצון לח בוט בליכוד ולהציגו כמפלגה עוינת שב"כ עמדה לנגד עיניו של העי תון", כך דיכטר.

בהתייחסו למצב הביטחון בהר הבית אמר דיכטר כי "אני כל הזמן טוען שהר הבית צריך להיות שטח סטרילי, זהו שטח רגיש ונפיץ, אולי המקום הרגיש ביותר במזרח התי כון. אנחנו ערים למהלך שבו הנה גות המוסלמים מנסות לקחת את הר הבית ולהציג אותו כחלק מאל אקצה ממניעים דתיים, כדי לאסור על יהודים ונוצרים להיכנס אליו".

נזכיר כי בשבוע שעבר טענו שרים בממשלה כי ההחלטה על הצבת המגנומטרים בהר הבית וכן ההחלטה על הסרתם הן יוז מות של רה"מ נתניהו, והובלו על ידו. זאת, בעוד שמפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך סירב לענות על שאלה בעניין, אולם הבהיר כי ההחלטה הגיעה מהדרג המדיני ולא מהמשטרה.

"איש מבוהל ונגרר"

נתניהו חטף אתמול קיתונות של רותחין גם מראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שפירסם סרטון ובו מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה במשבר הר הבית.

"ההפקרות שליוותה את התנה לות נתניהו בשבועיים האחרונים הייתה הצצה אל התהום. מדובר באיש מבוהל, רופס ונגרר שמאבד בקלות את שיקול הדעת ומתקפל שוב ושוב", הטיח ברק. "הוא מוכן להצית את המדינה ואת האזור כדי לחלץ את עצמו מאימת החקירות. שמגר כבר אמר שהיה עליו להתפ טר ולו רק בגלל המתנות. אבל רק היועמ"ש מנדלבליט עוד בודק ובודק עד אין סוף". ברק אף התייחס לה תנהלות הקבינט הביטחוני וטען כי הוא "נראה כמו בית 'האח הגדול', ולא כמוקד ההכרעות על ביטחון של עם חזק וחפץ חיים".

בתגובה נמסר מהליכוד כי "מצו פה מאהוד ברק, ראש הממשלה הכו של בתולדות מדינת ישראל, להיות קצת יותר צנוע כשהוא נותן עצות".

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? נפתלי בנט
צילום: יהודה פרץ נפתלי בנט
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בנימין נתניהו
צילום: אורן בן חקון בנימין נתניהו
 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? אביגדור ליברמן
צילום: אייל מרגולין/ג'יני אביגדור ליברמן
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? אהוד ברק
צילום: גדעון מרקוביץ' אהוד ברק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel