Israel Hayom

החשש: לידת ואקום גרמה למות התינוק

נמשכת בדיקת בית החולים לבירור נסיבות מותו של התינוק בניתוח הקיסרי ● הדסה: "בסיום התחקיר יילמד האירוע כולו ויוסקו כל המסקנות הנדרשות"

- מיטל יסעור בית אור, כתבתנו לענייני בריאות

האם לידת ואקום שלא הצליחה היא שגרמה למות התינוק בה דסה בשבוע שעבר? בבית החולים הדסה ציינו רק כי "מדובר בלידה מו רכבת שהסתיימה במות היילוד".

הטרגדיה התרחשה ביום שלישי שעבר כאשר הגיעה אישה צעירה ללדת בהדסה עין כרם. מדובר היה בהריון יקר במיוחד שהושג לאחר טיפולי הפריה חוץ גופית. הלידה התמשכה והצוות החליט לחלץ את העובר בלידת ואקום. הניסיון ליילד בסיוע המכשיר לא הצליח והתינוק חולץ בניתוח קיסרי כשהוא ללא רוח חיים.

לידת ואקום הוא הליך לא שכיח שנ עשה ב 4 עד 7 אחוזים מהלידות, בדרך כלל כאשר יש האטה בדופק העובר וצ ריך לחלץ אותו באופן דחוף. המכשיר שמשמש בלידה עשוי מכיפת סיליקון שנצמדת לקרקפת של התינוק והצוות מושך את העובר אך ללא הפעלת כוח. ההנחיות המקובלות הן שאם נעשים שני ניסיונות שאינם מצליחים לסיים את הלידה אין להמשיך בלידת ואקום. אחד הסיבוכים החמורים שעלולים להתרחש הוא דימום תוך מוחי.

בהדסה סירבו למסור פרטים נוספים עד לתום תחקיר בנושא. מהדסה נמסר: "ביה"ח החל בתחקיר מעמיק של נסי בות המקרה המצער והחריג הזה ודיווח מיידית למשרד הבריאות. ביה"ח ימ שיך ויפעל עם משרד הבריאות כמקובל כמקרים כאלה וכמובן שבסיום התחקיר יילמד האירוע כולו ויוסקו כל המס קנות הנדרשות למען מניעת השנות מקרה דומה".

ממשרד הבריאות נמסר כי "המקרה דווח כמקובל, המשרד פתח בבדיקה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ביה"ח הדסה עין כרם
צילום: אורן בן חקון ביה"ח הדסה עין כרם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel