Israel Hayom

הודו: בית המשפט העליון לא מאשר לקורבן אונס בת 10 לבצע הפלה

- סוכנויות הידיעות

סיפור מזעזע בהודו עורר בסוף השבוע הדים בכל רחבי העולם. זאת בעקבות סירובו של בית המשפט העליון במדינה לאפשר לילדה בת ,10 שגילתה לאחרו נה שהיא בהיריון מתקדם, לבצע הפלה. הילדה דיווחה כי היא בהיריון אחרי שדודה אנס אותה כמה וכמה פעמים בשבעת החו דשים האחרונים. בעקבות דבריה, הדוד נעצר.

ההחלטה של בית המשפט למ נוע מהילדה להפסיק את ההיריון נובעת משלב ההיריון המתקדם, שכן היא נמצאת בשבוע ה 32 להריונה. על פי רופאים, שבדקו את מצבה לבקשת בית המשפט, מדובר בשלב מאוחר מדי להפסקת היריון, וזו אף עלולה לסכן אותה. בית המשפט אימץ בכך החלטה דומה שהתקבלה בערכאה קודמת. הריונה של בת ה 10 התגלה לפני שבועיים כאשר התלוננה על כאב בטן והוריה לקחו אותה לבית החו לים. למרות גילה הצעיר, החוק ההודי קשוח בנושא הפלות, ולא מאפשר את קיומן לאחר השבוע ה ,20 אלא אם הרופאים מאשרים כי חיי האם לא יהיו בסכנה כתו צאה מההליך הרפואי.

למרבה הצער, החוק הקשוח מתנגש לא פעם עם המספרים, שלפיהם הודו היא המדינה שבה שיעור עבירות המין הגבוה ביותר בעולם כלפי קטינים. על פי נתו נים עדכניים של ממשלת הודו וארגון יוניצ"ף, בכל שעתיים וחצי בממוצע נאנס ילד בן 16 ומטה, ובכל 13 שעות נאנס ילד צעיר מגיל .10

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel