Israel Hayom

מגיע לארה"ב"

-

לכנס מחר את המועצה לכינוס חירום כדי לדון בניסוי.

איתות למשבר עם מוסקבה

הניסוי הצפון־קוריאני מתרחש יממה בלבד לאחר ניסוי פרובוקטיבי של איראן, שבמסגרתו שיגרה הרפובליקה האסלאמית לחלל את טיל ,Simorgh־ה תוך שימוש בטכנולוגיה דומה לזו המצויה בטיל בליסטי בין־יבשתי, וזאת בניגוד להחלטת האו"ם בנושא. לטענת טהרן, הטיל מסוגל להציב לוויין במסלול היקפי סביב כדור הארץ - אלא שבניגוד לניסוי של פיונגיאנג, גורמים אמריקניים מסרו ל"פוקס ניוז" כי הניסוי נחל "כישלון קטסטרופלי".

במקביל, בסוף השבוע הודיע ממשל טראמפ כי בכוונתו לחתום על הצעת חוק שמגבירה את הסנקציות על רוסיה, איראן וצפון־קוריאה. הקונגרס אישר סופית את החוק המדובר ביום חמישי בלילה, וכעת הוא נמצא על שולחנו של הנשיא.

קצת אחרי העברתו בקונגרס, הודיעה רוסיה כי היא מחרימה שני נכסים של השגרירות האמריקנית במוסק־ בה, וכי היא תכריח מאות דיפלומטים אמריקניים לעזוב את המדינה עד ספטמבר. מדובר בצעדים שרוסיה איימה שתנקוט מאז שממשל אובאמה הודיע על גירוש דיפלומטים רוסיים מארה"ב בתגובה למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

גם איראן מיהרה לגנות את החוק החדש, ודובר משרד החוץ האיראני מסר כי טהרן "מתכוונת להמשיך במלוא המרץ בתוכנית הטילים". הטלוויזיה האיראנית מסרה שסגן שר החוץ, עבאס ארקצ'י הבטיח "תגובה חזקה" וכי ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט העבירה החלטה על צעדי תגובה.

בד בבד, אתמול דווח על תקרית ימית נוספת במפרץ הפרסי בין איראן לארה"ב, השנייה בשבוע האחרון. בסוכנות הידיעות האיראנית IRNA דווח כי נושאת המטוסים ‪USS Nimitz‬ התקרבה ביום שלישי האחרון לאסדת קידוח נפט איראנית יחד עם עוד ספינה ומסוק, וירתה ירי אזהרה לעבר סירות של משמרות המהפכה - זאת אחרי שהסירות התקרבו יתר על המידה לספינה אמריקנית במפרץ.

 ?? צילום: אי.פי ?? מדאיג את העולם. ניסוי הטילים בצפון קוריאה
צילום: אי.פי מדאיג את העולם. ניסוי הטילים בצפון קוריאה
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? "כישלון קטסטרופלי". הטיל האיראני ששוגר לחלל
צילום: אי.פי.אי "כישלון קטסטרופלי". הטיל האיראני ששוגר לחלל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel