Israel Hayom

גרמניה: צעיר פלשתיני דקר אזרחים - אדם נרצח, 6 נפצעו

- אלי לאון וסוכנויות הידיעות

חשד לאירוע טרור בגרמניה: מהגר ממוצא פלשתיני יצא שלשום למסע דקירות בעיר המבורג, רצח אדם אחד ופצע שישה. מניעיו טרם התבררו באופן סופי, אך ההערכה היא כי הם לאומניים.

התוקף, בן ,26 היה חמוש בסכין עם להב באורך 20 ס"מ, שאותה לקח ממדף של סופרמרקט מקומי. על פי חלק מהדיווחים, הוא צעק "אללה אכבר" והחל לדקור קונים שהיו במקום. בהמשך תקף שלושה נוספים מחוץ לחנות. אחד הקורבנות, גבר כבן ,50 מת מפצעיו.

הדוקר ניסה להימלט מהמקום, אך עוברים ושבים רדפו אחריו, השליכו עליו חפצים וסייעו למשטרה ללכוד אותו.

ככל הידוע, התוקף, ששמו לא נמסר לתקשורת, פעל לבד - ואין ראיות לכך שיש לו קשרים לארגוני טרור. הוא הגיע לגרמניה במארס 2015 לאחר שעבר בספרד, בשבדיה ובנורבגיה. בקשתו למקלט במדינה נדחתה על ידי הרשויות. הוא היה מוכר למשטרה המקומית לאחר שנעצר בעקבות ניסיון גניבה לפני שלושה חודשים והיה ידוע בקרב כוחות הביטחון המקומיים כאסלאמיסט שעבר תהליך רדיקליזציה - אך לא היווה איום ביטחוני.

גורמים בכירים בהמבורג טענו כי הצעיר סבל מבעיות נפשיות, אך לא היה אפשר לגרשו מהמדינה כי לא היו לו מסמכים מזהים.

האירוע הדרמטי התרחש כחודשיים לפני הבחירות הכלליות בגרמניה, שבהן מתמודדת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על קדנציה רביעית, כשברקע גלי ההגירה הגדולים למדינה. הקנצלרית, השוהה בחופשה, מסרה הודעה ובה שיבחה את התגובה האזרחית לתקיפה הקטלנית, שגבתה את חייו של אזרח.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? זירת האירוע, שלשום
צילום: אי.פי.אי זירת האירוע, שלשום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel