Israel Hayom

"הילד היפהפה שלנו הלך לעולמו"

שבוע לפני יום הולדתו הראשון סיים התינוק צ'ארלי את חייו בהוספיס בלונדון ● הוריו, שנלחמו במשך חמישה חודשים נגד ניתוקו ממכשירי ההחייאה, נפרדו בדמעות: "גאים בך"

- ארז פריש, לונדון

זה היה סוף טרגי ידוע מראש. לאחר חמישה חודשי מאבק משפטי הלך שלשום לעולמו התינוק צ'ארלי גארד - שבוע לפני יום הול דתו הראשון.

הפעוט הבריטי, שמשך את תשומת הלב העולמית על רקע מאבק הוריו לאפשר לו לעבור טיפולים ניסיוניים בארה"ב, נולד עם מחלה גנטית נדירה שגרמה לפגיעה בלתי הפיכה במוחו. במהלך כל חייו הקצרים צ'ארלי היה מאושפז כשהוא מחובר למכונות הנשמה; הוא הפך עיוור וחירש ואיבד את היכולת לזוז, לבלוע ולבכות. מומחים בבית החו לים טענו כי לתינוק אין סיכוי לחיות, ובית המשפט קבע כי הטיפולים חוש פים אותו לכאב וסבל מתמשכים, ולכן יש לבצע המתת חסד פעילה ולנתקו ממכשירי ההחייאה.

בעקבות הפסי קה יצאו הוריו של צ'ארלי, קוני ייטס וכריס גארד ממערב לונדון, בקמפיין מתוקשר ומרגש לביטול ההחלטה ואף גייסו במי מון המונים למעלה מ 5.5 מיליון שקלים עבור המבצע הרפואי המיועד. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ כי מדינ תו תשמח לעזור לתינוק, אף שטיפול כזה לא נוסה מעולם על פעוט במ צבו של צ'ארלי. בשבוע שעבר הרי מו ההורים ידיים לאור מצבו הרפואי שהידרדר, וביקשו לאפשר לצ'ארלי למות בקרב בני משפחתו.

מכיוון שהרו פאים סירבו לשח רר את צ'ארלי אל בית הוריו, בטענה כי מכונת ההנשמה גדולה מכדי לעבור את מפתן הכניסה לבית - הוא מת אתמול בהוספיס לי לדים בלונדון. "הילד היפהפה שלנו הלך לעולמו", אמרה אמו, "אנחנו כל כך גאים בך, צ'ארלי". בכסף שנא סף שוקלים ההורים לפתוח קרן לזכרו, שתעזור למשפחות אחרות עם ילדים שסובלים מאותה המחלה.

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נפרדה והוסיפה כי מחשבותיה ותפי לותיה עם הוריו; האפיפיור פרנסיס הודיע כי יתפלל "עבור צ'ארלי הקטן, עבור הוריו ועבור כל מי שאהב אותו".

סיפור חייו המצמרר העלה לדיון שאלות רבות, ובראשן - האם המילה האחרונה בטיפול בילדים חולים צרי כה להיות של ההורים או של הממסד? "ב 11 החודשים שלו היתה לצ'ארלי השפעה גדולה יותר על העולם מכפי שאנשים משיגים במשך כל חייהם", סיכמה האם.

 ?? צילומים: אי.אף.פי ?? סוף המאבק. התינוק צ'ארלי בבית החולים בלונדון
צילומים: אי.אף.פי סוף המאבק. התינוק צ'ארלי בבית החולים בלונדון
 ??  ?? ההורים קוני ייטס וכריס גארד
ההורים קוני ייטס וכריס גארד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel