Israel Hayom

על הגב שלו

אליפות העולם בשחייה תינעל הערב עם גמר ראשון לישראל, שאליו העפיל יונתן קופלב ב 50 מ' גב פארידה עוסמן המצרייה, שזכתה בארד היסטורי לאשה ערבייה, ל"ישראל היום": "יש כל כך הרבה אנשים ששימחתי"

- רונן דורפן בודפשט

היום האחרון באליפות העולם בשחייה יהיה עם גמר יחיד לי שראל. באזור מסיבות העיתונאים הזהיר אותי יונתן קופלב לאחר המקצה הראשון בחצי הגמר: ״ההונגרי מסוכן, 24.86 השיא שלו״. חצי דקה אחר כך הכל בסדר; ההונגרי בוהוס וגם היווני אפוסטולו עם 20.88 ש׳ וקופלב בגמר בזכות ארבע מאיות 24.84) ש׳(.

בוא נלך לשאלה קשה: אתה כוכב עולמי ב 50 מ' גב ולא מתרגם את זה ל 100 האולימפי?

״אני חושב שזה גם הלחץ ב 100 מ', כי זה אולימפי ויש יותר תחרות והכספים של הוועד האולימפי הולכים

על ה ."100 אז גם בך זה פוגע כלכלית. לך תשתפר!

״נכון, אבל גם לפני לונדון עשיתי הישג ב 50 ואחרי זה קריטריון ב .100 אז אולי באליפות ישראל אשיג קריטריון ל .100 אני אוהב את ה ,50 אבל מהשנה הבאה אעבוד לקראת טוקיו". מה צריך לעשות כדי להשתפר ב ?100

״זה סבולת לב ריאה, להתגבר על החומצה הלקטית״, אומר נכדו של פיזיקאי בעל שם עולמי, ״אני צריך יותר קילומטרז׳. להתגבר על הכאב הזה שמגיע ב 80-75 מטרים". מה יהיה בגמר )הערב בערך ב ?(19:15

"אני מאמין ששיא ישראלי 24.60) שנ'( יכול להיות שווה מדליה. הזינוק שלי בחצי לא היה טוב, המזניקה החזיקה אותנו ונהייתי מכופף. מסלול 8 עם הז רמים מתאים לי לגמרי. תראה איך המ צרייה הביאה משם מדליה״, הוא מסיים בסולידריות מזרח תיכונית.

ואכן היסטוריה. פארידה עוסמן קבעה הישג משמעותי עבור נשים במצרים ובעולם הערבי כשזכתה בארד ב 50 מ' פרפר )שרה שויסטרום השבדית ניצחה בזמן של 24.60 ש׳( - מדליה רא שונה למצרים או לאישה ערבייה בהיסטוריה. ״נו לדתי באינדיאנפו­ליס כי הוריי למדו שם רפואת שיניים, אבל מגיל אפס אני במצרים", אמרה. היא שייכת למוע דון ג׳זירה, הממוקם בגנים הבוטניים של קהיר. ״יש כל כך הרבה אנשים ששימחתי היום, אני פשוט לא יכולה להאמין״, אומרת לי מי שמתאמנת בש נתיים האחרונות במכללת ברקלי.

באליפות הראשונה אחרי פרישתו הסופית של מייקל פלפס ראינו את העתיד הזוהר במשחה ל 100 מ' פרפר. כחצי שעה אחרי שכיילב דרסל האמרי קני אסף זהב ב 50 חופשי 21.15) שנ'(, הוא ניצח בצורה מוחצת עם 49.86 שנ' - הזמן המהיר בהיסטוריה בלי חליפה והזהב האישי השלישי באליפות. אבל אולי כדי לחפש את היורש צריך לה סתכל למקום השני - כריסטוף מילאק ההונגרי בן ה ,17 זוכה בכסף בשיא נוער עולמי 50.62) שנ'(.

קייטי לדקי ניצחה ב 800 חופשי 8:12.68) דק'(. אמילי סיבהום קטעה בצורה אוסטרלית באליפות עם זהב רא שון למדינה ב 200 מ' גב 2.05.68) דק׳(, 17 מאיות לפני קטינקה הוסו המקומית. שויסטרום השבדית קבעה שיא עולם בחצי גמר ה 50 חופשי - 23.67 שנ׳.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? קופלב. חולם על מדליה
צילום: GettyImage­s קופלב. חולם על מדליה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel