Israel Hayom

הדור הבא של ה"ברוך הבא"

חשיפת שחקני רכש על ידי קבוצות הפכה לתעשיית ענק את ההודעות הלקוניות החליפו סרטונים מושקעים, הומור עצמי ועבודת קופירייטינ­ג על פי ההערכות, התופעה הזו עוד תתפתח לכיוונים מטורפים - כדי לעמוד בקצב המציאות העכשווית

- דור הופמן .#ANNOUNCETA­YLOR

מוזיקה דרמטית. מסוקים בשמיים. חיילים פורצים לתוך בניין. כיתוב :1# "זה כאן! עוד וידאו לא הכרחי של החתמת שחקן". סירות שטות, מכוניות נוסעות. כיתוב :2# "מסובך שלא לצורך". סצנת מרדף. כיתוב :3# "תכריזו כבר על ההחתמה המז****." עוד מסוקים, עוד מכוניות, ולסיום ההאשטג.

הטיילור הזה הוא סטיוארט טיילור, שוערה המחליף בן ה־63 של סאות'המפטון, ובסרטון באורך 58 שניות שזכה לאלפי שיתופים בטוויטר הודיעה הקבוצה על הארכת החוזה שלו בעונה אחת.

הווידאו המצחיק של הקדושים בא ללעוג - ומצליח - על אחת התופעות הבולטות בחלון ההעברות הנוכחי. לסכומי העתק ולחרושת השמועות שמלווים כל עסקה התווסף טרנד חדש הת־ חשיפת שחקן הרכש. מה שפעם בצע על ידי הודעה לקונית לתקשורת וצילום בהחזקת חולצה לצד הגוף, הפך הקיץ לנחלתם של הקופירייטר­ים ואנשי הרשתות החברתיות. כל האמצעים כשרים: טוויטר, סנאפצ'ט, פייסבוק, יוטיוב. הכל הולך, העיקר שיהיה גרנ־ דיוזני, מפתיע, מושקע ועם נגיעת הומור עצמי. כך עושים זאת בעידן הקליקים, שבו קהל היעד הוא בעיקר בני נוער עם טלפונים ניידים ויותר מדי זמן פנוי.

דרך האפליקציות החברתיות המועדונים כאילו מנהלים דו־שיח עם האוהדים. בעולם הווירטואלי־פסיבי מספיק לתת לייק כדי להרגיש אקטיביסט. ליברפול פלירטטה עם אוהדיה בזמן שאלה המתינו להכרזה על מוחמד סלאח. אחרי ימים של ציפייה, העלו האדומים וידאו שבו נראית אצבע גוללת הודעות עם ההאשטג "תכריזו על סלאח", וכמובן שהאצבע היתה שייכת לקשר המצרי.

אסטון וילה בישרה על החתמת ג'ון טרי בצילום מסך של שיחת ווטסאפ בין הבעלים, המאמן וכמה שחקנים; את סיאד קולאסינץ' הפכה ארסנל לחידה שמורכבת מתשעה שמות של שחקני עבר במועדון; וויין רוני לאברטון יצא לאור בסרטון מרגש ומושקע; על מינויו של רונלד קומאן למאמן הכריזו הטופיז בווידאו של עשן לבן, כאילו היה האפיפיור, ואילו אלכסנדר קולארוב לרומא היה קומדיה נפלאה מבית היוצר של רומא. החוקים ברורים: מסתוריות, הומור ורמת ביצוע של מגמת קולנוע במתנ"ס עירוני. העיקר ליצור עניין שיכול להיות שווה כמה מיליונים ממרצ'נדייז, פרסומות וספונסרים.

אינסוף אפשרויות

נקודת המפנה בסיפור היא כנראה החזרה של פול פוגבה ליונייטד תחת ההאשטג ,#POGBACK שכלל מסע יח"צ מושקע. שנה ועשרות "הברקות" אחרי, הדעות לגבי התופעה חלוקות. האינסטינקט הראשוני הוא ללעוג למועדונים על המאמץ המיותר והלעיתים מביך, אך עם הזמן שוקעת ההבנה שזוהי המציאות העכשווית. בעבר, האפשרויות היו מוגבלות ונעו בין תמונה לידיעה בעיתון או לאתר האינטרנט, אך כעת אין גבול לדמיון. על פי מומחי תקשורת, אנחנו עדים רק לצעד הראשון בתופעה שעתידה להתרחב לממדי ענק.

על פי הערכות, בשנים הקרובות ההכרזות על החתמות שחקנים יהיו עסק כלכלי לכל דבר. הקרנות ענק, מכירת כרטיסים, פרסומות והופעות של אמנים עכשוויים. סביר להניח שגם אלינו הטירוף הזה יגיע, בינתיים בעוד תמונה ולצידה הכיתוב האלמותי - ברוך הבא!

 ??  ?? סלאח. הקבוצות מפלרטטות עם האוהדים ברשתות החברתיות
סלאח. הקבוצות מפלרטטות עם האוהדים ברשתות החברתיות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel