Israel Hayom

הרופאים מכחישים את הטיוח: "טעות - לא רשלנות"

- התגובות: רן רזניק

שורה של תגובות התקבלו על הפרשה החמורה, שאנו חושפים מעל דפים אלה.

פרקליטתו של ד"ר שיך יוסף, עו"ד חדווה לוין, מסרה כי הוא "מנתח מעולה שנכנס לניתוח משותף עם מומחה לרדיולוגיה פולשנית, כשכל אחד מהרופאים מטפל באותה עת בהיבט אחר בניתוח. ד"ר בשיר טיפל בתוצאות הטעות שלא נעשתה על ידו. מרשי כופר מכל וכל בהסתרת מידע ו/או ניסיונות טיוח, לא היה ולא נברא ולא משל היה. הדברים יתבהרו כמקובל בדיונים במשרד הבריאות".

עוד מציינת עו"ד לוין כי ד"ר בשיר הוא שעלה ואיתר את התקלה, "ובא מיד לבית החולים בניסיון לעשות טיפול הרואי שלצערו לא צלח". היא סיכמה ואמרה: "אכן מדובר במקרה מצער, מורכב ומסובך שמשפטים בודדים כתגובה לא יכילו את המציאות כפי שחווה אותה מרשי".

עו"ד עופר דורון, שמייצג את ד"ר בלינקי, מסר: "הניתוח בוצע על ידי מיטב המומחים ממחלקת כירורגית כלי דם בשיתוף עם ד"ר בלינקי שהינו מהרדיולוגי­ים הפולשניים המובילים בישראל. בדיעבד הסתבר, כי התותב לא מוקם במיקום הנכון. מדובר בטעות, שגם על פי קביעת הוועדה מתרחשת לעיתים בניתוחים אלה ועל כן אין לראות בה רשלנות.

"על פי נהלי בית החולים, ההשגחה על המנותח לאחר הפרוצדורה נעשית על ידי רופאי מחלקת כלי דם. למרבה הצער, למרות סימנים שהופיעו לאחר סיום הניתוח ויכולים היו ללמד על בעיה המצריכה את החזרת המטופל לחדר הניתוח, איש לא דיווח על כך לד"ר בלינקי", הוסיף.

לדברי עורך דינו של ד"ר בלינקי, לאחר המקרה, שב בית החולים וריענן את הנהלים שלפיהם רופאי המחלקה לכירורגיית כלי דם היא האחראית לניהול המקרה כמו גם על ההשגחה על המטופל לאחר סיום הניתוח. "ד"ר בלינקי משתתף בצער המשפחה", אמר, "הוא לא הסתיר ובוודאי לא טייח דבר ומסר גירס ה מלאה ומפורטת לוועדה והשיב על כל השאלות שנשאל על ידה".

"ביה"ח הסיק מסקנות"

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה כי "הנפטר היה חולה במצב רפואי מורכב וקשה מאוד. הצוות הרפואי לא חסך במאמצים ובאמצעות הפרוצדורות המתקדמות ביותר נלחם על חייו בניסיון להצילו. כבדרך שגרה, לבילינסון מועברים המקרים הקשים ביותר מכל רחבי הארץ, פעמים רבות כמוצא אחרון. צוותים רפואיים בעלי מומחיות וניסיון רב נרתמים לטפל במקרים קשים אלה. לעיתים למרות המאמץ, הידע, המומחיות והניסיון, גם בידנו אין את היכולת לסייע".

בית החולים השתתף בצער משפחת המטופל שנפטר, ובאשר לתביעתה הוסיף: "נגיב כמקובל בבית המשפט". עוד נמסר מבילינסון כי "בית החולים בחן לעומק את פרטי המקרה והסיק את כלל המסקנות".

משרד הבריאות אישר כי בית החולים התייחס למסקנות הוועדה. על פי תגובת המשרד, "עבודת ועדת הבדיקה במשרד הבריאות זכ תה לה ערכה מצד משפחת המטופל, ובמקביל הועבר הדו"ח להתייחסות בית החולים ולקבלת פירוט הפעולות אשר בוצעו ליישום מסקנות והמלצות הוועדה".

בהתאם לכך, לפי משרד הבריאות, "בבית החולים ננקטו כמה פעולות, ובהן – מינוי מנהל מקרה אחראי לטיפול בחולים מורכבים, ביצוע שמירה ופענוח מספר רב של צילומי בקרה במהלך צנתורים, קיום דיון שבועי משותף לצוותים הרלוונטיים, הדגשת חובת מעורבות רופאים בכירים בחולים המראים סימני התדרדרות, שלבי הקמה מתקדמים של חדרי ניתוח הולמים לפעולות שכאלו, ועוד".

משרד הבריאות חתם וציין כי "ההיבטים המשמעתיים )כלפי הצוות הרפואי( נבחנים בשיתוף עם יחידת הדין המשמעתי, והחלטה תתקבל לאחר סיום כל שיחות ההבהרה לאנשי הצוות המעורבים".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel