Israel Hayom

גנור: שמרון היה אמור להרוויח מיליונים מעסקת הצוללות

לפי דיווחים בחדשות 2 ו־01, עד המדינה טען כי עורך דינו היה אמור לקבל 20% מעמלת העסקה עם תאגיד טיסנקרופ בסך 45 מיליון דולר ● ליד ימינו של גנור, עו"ד רונן שמר, הותר לצאת לחו"ל

- איציק סבן ויאיר אלטמן

פרטים חדשים בפרשת הצוללות: בעדותו טען עד המדינה מיקי גנור כי עורך הדין דוד שמרון היה צפוי להרוויח כ־%02 מתוך 45 מיליון הדולרים שאמור היה לקבל כעמלה בעקבות העיסקה עם התאגיד הגרמני טיסנקרופ. כך פורסם אמש בחדשות 2 ובחדשות .10 מנגד, עו"ד דוד שמרון שב והדגיש כי יחסיו עם גנור היו יחסי עו"ד-לקוח, וכי הוא קיבל שכר טרחה מגנור.

בעקבות הדיווח מסרו עורכי הדין יעקב ויינרוט ועמית חדד בשם עו"ד שומרון כי "הטענות המועלות על ידכם כל כך רחוקות מהמציאות עד שאין זה מתקבל על הדעת שעד המדינה מסר אותן במשטרה. מכל מקום, בכל התקופה שבה ייצג שומרון את מיקי גנור הוא פעל כעורך דין וכל פעולותיו היו כדין".

בעוד גנור יושב עם חוקריו ומספר להם על פשעים שביצע לכאורה בעסקאות רכש ביטחוני, יד ימינו עורך הדין רונן שמר, שנחשד בגריסת מסמכים הקשורים בעסקאות המפוקפקות יצא לנפוש בחו"ל - בהסכמת המשטרה. האישור לצאת לחו"ל ניתן לאחר שהמשטרה ופרקליטתו של שמר פנו בהסכמה לבית המשפט וביקשו לבטל זמנית את צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא נגדו, על מנת לאפשר לו לנסוע לחופשה ברומא וברצלונה, בתאריכים 6-2 באוגוסט.

על פי הבקשה, מדובר בחופשה משפחתית שתוכננה ושולמה זמן רב מראש יחד עם משפחתה של רעייתו של שמר. המפגש המשפחתי כולל גם את הוריה את אחיותיה שיגיעו מלונדון ומארה"ב.

המשטרה נתנה לכך את הסכמתה בתנאי ששמר יפקיד בחזרה את דרכונו, עם חזרתו לישראל. עוד סוכם עם שמר כי הערבות בסך של 250 אלף שקל שאותם הפקיד לאחר שחרורו למעצר בית, יישארו בתוקפן וישמשו כערובה להבטחת שובו לישראל.

לפני כשלושה שבועות אישרה המשטרה גם לעו"ד שימרון לצאת מהארץ, לאחר כמה ימים שבהם נחקר באזהרה ושהה בתנאי מעצר בית.

בשבוע שעבר פורסם כי גנור, החשוד המרכזי בפרשת הצוללות, חתם על הסכם עד מדינה ושוחרר למעצר במתקן משטרתי. כחלק מההסכם תיגזר עליו שנת מאסר והוא צפוי לשלם קנס בסך 10 מיליון שקל. כמו כן, מכיוון שעבר עבירות מס רבות, צפויה רשות המיסים להגיש נגדו כתב אישום. למרות שההסכמות נעשו על ידי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, המש־ טרה וגנור עצמו - ההליך טעון את אישור בית המשפט.

עוד הוחלט כי גנור ינותק מאמצעי התקשורת למשך שבועיים. הוא יוכל לצפות בטלוויזיה ולזכות בביקורי משפחה, אך נאסר עליון לצאת מהארץ למשך 90 יום או ליצור קשר עם מעורבים בפרשה למשך 60 יום. כמו כן הפקיד גנור בעבור תנאים אלו חצי מיליון שקלים.

גנור חשוד כי בעת שתיווך בין עסקאות נהג להעביר כספים שונים לבעלי תפקידים שונים על מנת "לזרז הליכים" ולהטיב עם מושאי העסקה, כדי שהיא תצא לפועל. העבירות המיוחסות לו הן מרמה, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע.

יד ימינו של מיקי גנור, עורך הדין רונן שמר, שנחשד בגריסת מסמכים הקשורים בעסקאות המפוקפקות, יצא לנפוש בחו"ל - בהסכמת המשטרה

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? עו"ד שמרון
צילום: גדעון מרקוביץ' עו"ד שמרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel