Israel Hayom

הרב של השוטרים הדתיים לחניכיו: "התקפלנו"

הרב אהרון כהן, ראש תוכנית "מאמינים במשטרה" שמגייסת שוטרים דתיים, באיגרת חריפה ● תקף את אופן טיפול המדינה במשבר הר הבית: "הכבוד הלאומי נרמס"

- יהודה שלזינגר, כתבנו לענייני דתות

"קשה וכואב היה לראות השבוע את תמונות ההתקפלות הלאומית, לחוש את צחוק האויב אל מול החולשה הלאומית. הלב של כולנו זועק על חוסר הצדק, על העיוות המוסרי, על הכבוד הלאומי שנרמס". את המילים החריפות האלה כתב השבוע הרב אהרון כהן, רב התוכנית "מאמינים במשטרה", שמגייסת לשורות הארגון שוטרים דתיים.

דבריו של הרב עלולים לעורר זעם במשטרה. באיגרת מיוחדת שכתב והפיץ לשוטרים שלוקחים חלק בתוכנית הוא כותב על התקופה שלפני ט' באב: "הינם ימים קשים לעם ישראל, ימים בהם מתייחד עם ישראל עם החיסרון הגדול הנובע מחורבן הבית, חיסרון בהשגחת ד', חיסרון במלכות ישראל וחיסרון בשפע האלוקי אשר מטיב ומחיה את כל העולם כולו. השנה התחברו ימים אלו עם ימי מאבק על ריבונות עם ישראל בירושלים, בהר הבית, עם תמונות וקולות של אויבינו השמחים בחולשתנו, השואפים בכל ליבם לרמוס את מקומנו בהר הבית. מאבק זה מעצים בכולנו את תחושת החסר, את הכאב הגדול על הר קודשנו שנמצא בפועל בידי אחרים. מתעצם כפליים כאבנו כאשר ברור לנו כי הכל תלוי רק בנו, כי הכל תלוי בהחלטה לאומית, בשאיפה כללית של עם ישראל לחזור אל ההר, לחזור ולבטא את ריבונותנו האמיתית".

בהמשך דברי הרב על "ההתקפלות הלאומית" ו"הכבוד הלאומי שנרמס", הוא מציין: "בתוך מחשבות אלו התבוננתי כלפי שמייא וניסיתי להבין האם יש כאן נקודה נוספת? האם יש רמז אלוקי לדרך הנכונה שצריך לצ־ עוד בה? וחשבתי כי אולי ריבונו של עולם מבקש כי אחיזתנו על ההר, כי ביטוי ריבונותנו על ההר לא יהיה ביטחוני, לא יהיה במגנומטר או במצלמה אלא כי הביטוי יהיה אחר, אמיתי יותר, קדוש יותר. כי הביטוי יהיה בתפילה, בגעגוע נשמתי, בשאיפת קודש אמיתי אל בית המקדש. ייתכן כי זה צריך להיות הלקח הפרטי שלנו, מעבר לשיח המדיני־ביטחוני, לקבל על עצמנו לעלות יותר לירושלים, לעסוק יותר במקום בית המקדש, לברר לע־ צמנו יותר מהו חסרון בית המקדש". תוכנית "מאמינים במשטרה" היא תוכנית ייחודית לשילוב בני הציונות הדתית בתפקידי מפתח במשטרה ונערכת בשיתוף המשטרה. צוערי התוכנית עוברים הכשרה המבוססת על לימודי משטרה בשילוב לימודים תורניים. הרב אהרון כהן מכהן כרב היישוב יקיר. הוא משמש ראש התוכנית ומלווה את הצוערים בתחום ההלכתי והרוחני לכל אורך המסלול ואחריו, בשירותם במשטרה. בימים אלה מגויס מחזור חדש.

 ??  ?? מתוך האיגרת של הרב לשוטרים בתוכנית
מתוך האיגרת של הרב לשוטרים בתוכנית
 ?? צילום: יניב בן יהודה ?? הרב אהרון כהן
צילום: יניב בן יהודה הרב אהרון כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel