Israel Hayom

צביעות הצלב האדום: "להתיר ביקורים לאסירי חמאס"

הוועד הבינלאומי של הארגון דורש זאת מהשר ארדן, בטענה כי החלטתו למנוע את הביקורים "לא הומניטרית" ● שמחה גולדין: "מפגן של צביעות, זיוף וחוסר אנושיות"

- איציק סבן

המתיחות סביב מניעת ביקורי משפחות של אסירי חמאס מעזה עולה מדרגה: הוועד הבינלאומי של הצלב האדום תובע מהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן להשיב לאלתר את ביקורי המשפחות של אסירי חמאס מעזה הכלואים בבתי הכלא בישראל, בטענה כי מדובר בהחלטה "לא הומניטרית המפרה את אמנת ג'נבה".

מנגד, שמחה גולדין, אביו של הדר ז"ל אמר אתמול ל"ישראל היום" כי "מדובר במפגן של צביעות, זיוף וחוז סר אנושיות של הצלב האדום". לדבז רי האב השכול, "המכתב יצא כשהם יודעים שבעזה מוחזקים חללים כבני ערובה ומצד שני בבתי הכלא אסירי החמאס מקבלים תנאים משופרים לפי כל אמנה. שלילת הביקורים זה צעד אחד מעט מידי שישראל צריכה לעז שות". גם במשרד לבטחון פנים דוחים בתוקף את הפניה.

בז8 ביוני השנה פרסם הוועד הבינז לאומי של הצלב האדום הודעה שלפיה חמאס פועל בניגוד להוראות המשפט ההומניטרי הבינלאומי. עוד נאמר כי הוועד דוחק ברשויות חמאס לעמוד במז חויבויותיה­ן על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי כלפי הישראלים שנעלמו בעזה בין יולי 2014 2016זל - ועדיין לא נמסר מה עלה בגורלם.

"נעדרים, יהא מעמדם אשר יהא - חיילים שנפלו ונתפסו במהלך הלז חימה, או אזרחים שנישּבו בידי הירי - מוגנים על ידי המשפט ההומניטרי. הם ומשפחותיהם זכאים ליחס ראוי על פי חוק. יש לַידע בדבר גורלם של מי שנלכדו בחיים, ולתת להם יחס אנוז שי. גם בגופות יש לטפל באופן מכבד, לזהותם ולהשיבם למשפחותיהם", הדז גיש ז'אק דה מאיו, ראש המשלחת של הצלב האדום בישראל ובשטחים, "מניז עה מכוונת של מידע ביחס לנעדרים הינה פעולה המפרה את הוראות המשפט ההומניטרי. הזכות לדעת מה עלה בגוז רל קרובי משפחה נעדרים מהווה עקרון יסוד במשפט ההומניטרי".

כחודש לאחר מכן החליטה ישראל לעצור את ביקורי המשפחות לכז051 אסירי חמאס מעזה, כחלק מהפעלת לחז צים על הארגון לקדם עסקה להשבת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל, שנהרגו במבצע צוק איתן ,2014זב ולהשיב את אברה מנגיסטו, שחצה את הגבול בין ישראל לרצועת עזה בספטז מבר ,2014 ואת הישאם אזסייד, תושב חורה, שעשה זאת באפריל .2015 על פי פרסומים, החלטת שב"ס על הפסקת הביקורים למחבלי חמאס מעזה הייתה בהתאם להחלטת השר ארדן.

כעת, כאמור, מאשים הוועד הבינז לאומי של הצלב האדום את ישראל בכך שהיא מונעת ביקורים לאסירי חמאס מעזה. במכתב ששיגר לשר ארדן, תובע ז'אק דה מיו להשיב לאלתר את ביקוז רי המשפחות שכן לטענתו, על ישראל לתת יחס זהה לאסירים הפלשתינים "ללא כל אפליה לרעה המבוססת בין היתר על השקפתם הפוליטית".

גורמים במשרד לביטחון הפנים אמרו אתמול ל"ישראל היום": "תמוה שהצלב האדום דואג למחבלים בארגון טרור, אך לא עושה כל מה שהוא יכול כדי שהז חמאס יעמוד בדרישות הבסיסיות של אמנת ז'נבה כמו קבלת עדות להחזקת חיילינו או אזרחינו".

 ?? צילום ארכיון: משה שי ?? ביקורי משפחות של אסירים ביטחוניים
צילום ארכיון: משה שי ביקורי משפחות של אסירים ביטחוניים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel