Israel Hayom

חשד: רצח ושדד אדם שהכיר - והצית את דירתו

הותר לפרסום: אסיר משוחרר חשוד ברצח פיליפ בקר, שגופתו נמצאה לפני 9 ימים בת"א ● בחיפה: בני זוג נעצרו בחשד לרצח דייר בבניין מגוריהם לפני 3 שבועות

- אבי כהן ודניאל סיריוטי

המשטרה עצרה את רייכלין ויאצ'סלב, אסיר משוחרר בן 38 מחיפה, בחשד שבשבת שעברה רצח ושדד את פיליפ בקר מתל אביב ושרף את דירתו, וזאת לאחר שבקר סירב לדרישתו לתת לו כספים. כך הותר אתמול לפרסום.

כוחות משטרה וכיבוי אש הגיעו בשבת שעברה לדירה ברחוב בוגרשוב בתל אביב בעקבות דיווח על שריפה. בדירה זיהו את בקר בן ה־06 כשהוא במצב אנוש. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים איכילוב, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר.

במשטרת מרחב ירקון פתחו בחקירה שבמהלכה נמצא כי לשריפה קדמה תקיפתו הקשה של בעל הדירה. מהחקירה עלה כי האדם האחרון שפגש בקורבן הוא ויאצ'סלב. בהמשך התברר כי הח־ שוד ביצע משיכות בסכומים של אלפי שקלים מכרטיס החיוב של הקורבן, כל זאת לאחר הירצחו של בקר. נוסף על כך, ויצ'סלב רכש טלפונים ניידים חדשים בעודו מציג את תעודת הזהות של בקר, שלה הצמיד את תמונתו.

צוות החקירה המיוחד הצליח בתוך ימים ספורים להתחקות אחר צעדיו של החשוד, ולפני שבוע הוא נעצר. מהחקירה עלה כי הכיר את בקר ז"ל והיה עימו בקשר. כעבור כשבוע, הגיע לדירתו וביקש ממנו כסף. בקר סירב ובתגובה ויאצ'סלב תקף אותו ולאחר ששדד אותו הצית את הדירה על מנת לכסות את עקבותיו. ביום שלישי שעבר הובא ויאצ'סלב לבימ"ש השלום בת"א, שם הוארך מעצרו ב־51 ימים.

עוד הותר לפרסום אתמול כי המשטרה פענחה את אירוע הצתת הדירה ברחוב סירקין בחיפה ב־01 ביולי השנה ורצח הדייר. לפי החשד, בני זוג תושבי אותו בניין, בני 25 ו־72, שדדו את המנוח וכשהשוד הסתבך רצחו אותו וגרמו לפיצוץ מכוון ולשריפה בדירה. בתום חקירה מאומצת הצליחו חוקרי ימ"ר מחוז החוף לגבש תשתית ראייתית נגד החשודים, וביום שישי האחרון הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע נגדם, שלפיה בכוונתה להגיש נגדם כתבי אישום בימים הקרובים.

עו"ד ליאור בר זוהר, שמייצג את החשוד, אמר כי "כשיוגש כתב אישום, נלמד את חומרי החקירה ונגיב בביהמ"ש". עו"ד בוריס שרמן, המייצג את החשודה, אמר כי אין לה עבר פלילי וכי היא "כבר בשלב זה נראה שחלקה באירוע הטרגי הוא קטן".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? זירת האירוע בתל אביב בשבת שעברה
צילום: גדעון מרקוביץ' זירת האירוע בתל אביב בשבת שעברה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel