Israel Hayom

עלו ארצה בפרויקט במימון המדינה - ונעצרו בחשד להונאת כרטיסי אשראי

- אבי כהן, כתבנו לענייני משטרה בת"א

העולם עובר לארנקים דיגיטליים וכך גם הגנבים: שני צעירים תושבי רמת גן, שעלו לישראל מרוסיה במסגרת אחד הפרויקטים שמממנת המדינה, מצאו שיטה למלא את ביתם באמצעי מחשוב. השניים רכשו מוצרים בעשרות אלפי שקלים באמצעות אפליקציית ארנק דיגיטלי חברתית, כשהם משתמשים במספרי כרטיסי אשראי גנובים. בחקירתם טענו השניים: "גנבנו מחברות הביטוח, לא מאנשים".

תחילת הפרשה ביום חמישי, עם קבלת דיווח במפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א מחברת הסטארט־אפ המפעילה את אפליקציית COLU ("קולו"), שלפיו קיים חשד לשימוש באפליקציה באמצעות כרטיסי אשראי גנובים כדי לקנות מחשבים.

חוקרי המפלג בראשותו של סנ"צ דוד משקין הגיעו אל חנות המחשבים, שם התברר להם כי השניים לא קיבלו את כל הסחורה והם אמורים להגיע ולקבל מוצרים נוספים. בלשי המפלג המתינו להגעתם לחנות, ובמהלך המעקב אח־ ריהם הבחינו כי הם ממשיכים ומטעינים את הארנק הדיגיטלי שלהם בכרטיסי אשראי גנובים. כשהשניים נכנסו לחנות, הבלשים עצרו אותם.

בחקירתם התברר כי השתמשו באפליקציית הארנק הדיגיטלי, המאפשרת קניות בהנחה. לפני כן קנו באתרי אינטרנט באמצעות המטבע ביטקוין פרטים של כרטיסי אשראי זרים, וכך הטעינו בכל פעם 1,000־ב שקלים את "קולו" במספר כרטיס אשראי אחר. בשלב מסוים הבחינו אנשי האבטחה של האפליקציה בדפוס הפעולה הלא סביר וחסמו את המשתמש, אבל החשודים פתחו כרטיסי משתמש חדשים והטעינו אותם בכסף. מלבד הציוד הרב בשווי עשרות אלפי שקלים שמצאו החוקרים בבית החשודים ונקנה לפי החשד באמצעות הכרטיסים הגנובים, נמצאו גם קילו וחצי של סם מסוג קנאביס שלפי החשד גידלו בבית.

בסוף השבוע האריך שופט בימ"ש השלום בת"א, ירון גת, את מעצרם של השניים בארבעה ימים.

מ"קולו" נמסר, בין השאר, כי "החברה עומדת בסטנדרטים המקובלים בתעשייה, עובדת בכפוף לרגולציה הרלוונטית ותמיד שואפת להשתפר ולספק את המוצר הטוב ביותר ללקוח".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel