Israel Hayom

ויצו מאיימת: לא נפעיל צהרונים בגני הילדים שלנו

בוויצו טוענים: לא נעמוד בהורדת המחיר ● ח"כ שאשא ביטון: "מסע הפחדה לא ראוי"

- נועם )דבול( דביר וזאב קליין

חוק הצהרונים קובע כי תקרת התשלום תעמוד על 935 שקלים לכל היותר - לעומת כ 1,050 שקלים בממוצע שמשלמים ההורים לצהרונים כיום

מרבה כסף, מרבה דאגות: ויצו הודיעה להורים כי לא תפעיל צהרונים בשנת הלימודים הקרובה. הסיבה: חוק הפיקוח על מחירי הצה רונים )חלק מתוכנית "נטו משפחה" לשר האוצר משה כחלון(, שקובע כי מחירי הצהרונים יעמדו על 935 שקלים לכל היותר.

תקרת הגבייה גררה תגובות נזעמות של חלק ממפעילי הצהרונים, שהודיעו לא ייגשו למכרזים. אחת מהם היא ויצו, אשר הודיעה להורים שבמצב הנוכחי לא יוכלו להפעיל את הצהרונים. "כעמו תה חברתית, אנו מחויבות לפרמטרים נוספים שההוזלה לא תאפשר לנו לע מוד בהם" כתבה מנכ"לית ויצו ישראל שרית ארבל במכתב להורי ילדי הצהרו נים בוויצו, שבו הודיעה כי החל מ 1 בס פטמבר ויצו נפרדת מהפעלת הצהרונים.

יצוין כי ויצו מפעילה בסך הכל כ 84 צהרונים באזור המרכז )שבהם לומדים כ 2,700 ילדים בגילי גן(. כיום הורה משלם סכום של כ 1,050 שקלים בממוצע בכל חודש, בעוד כאמור החוק החדש אמור להוריד את סכום הגבייה המרבי ל 935 שקלים.

עם זאת, היו הורים שכבר מצאו פתרון לבעיה. כך, למשל, בעיר גבעתיים, שבה פועלים כ 40 צהרונים של ויצו, הודיעו כי הצהרונים בעיר יפעלו בשנת הלימו דים הבאה במתכונת מלאה. מהעירייה נמסר כי "במהלך השבועות האחרונים ערכה עיריית גבעתיים מכרז להפ עלת צהרונים, אשר במסגרתו נבחרו כמה מפעילים שיפעילו את הצהרונים בעיר בשנה הבאה". כמו כן, הודיע ראש העירייה רן קוניק על סבסוד פעילות הצהרונים מתקציב העירייה ב 2.5 מי ליון שקלים.

שאר צהרוני הרשת נמצאים בעיר תל אביב, שם הודיעו כי העירייה החליטה להקל על המפעילים ולוותר על דמי השימוש שהועברו לעירייה. עוד ציינו כי "לאור הודעת חלק מהמפעילים כי לא יוכלו לגשת למכרז בתעריף כפי שנקבע על ידי משרד החינוך, ולאחר הבנת המורכבות, העירייה פועלת מול משרדי הממשלה השונים בניסיון למצוא את הפתרון המתאים".

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון )כולנו(, יו"ר הוועדה לזכויות הילד ויוזמת חוק הפיקוח על הצהרונים, אמרה בתגובה כי "רפורמת הצהרונים מעלה חששות מצד ארגונים שהיו רגילים להרוויח כספים רבים על חשבון הורים צעירים במשך שנים". לדבריה, "מסע ההפחדה שמ נהלים הארגונים אינו נכון ואינו ראוי. אסור לנצל את רגישות ההורים לסיכול רפורמות שפוגעות בהכנסות".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? מעון ויצו . בעיריית גבעתיים הודיעו כי יסבסדו את הצהרונים
צילום: יוסי זליגר מעון ויצו . בעיריית גבעתיים הודיעו כי יסבסדו את הצהרונים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel