Israel Hayom

טראמפ תקף: "סין לא עושה דבר בנוגע לצפון קוריאה"

בתגובה לניסוי הטיל הבין יבשתי שערכה צפון קוריאה - מפציצי B-1B טסו בשמי חצי האי הקוריאני ● מפגן עוצמה של הסינים: ערכו מצעד צבאי ענק

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

המתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג עלתה שוב מדרגה, עקב הניסוי שערכו הצפון קוריאנים בטיל בליסטי בין יבשתי ביום שישי.

אך זו לא החזית היחידה שמתח ממת - אמש בחר הנשיא טראמפ לה פנות חיצי ביקורת חריפים נגד סין, שלטענתו לא מנצלת את השפעתה על צפון קוריאה בניסיון להפסיק את הפרובוקציו­ת של פיונגיאנג.

"אני מאוד מאוכזב מסין", הטיח של שום טראמפ בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, "מנהיגי העבר הטיפשים שלנו אפשרו להם להרוויח מיליארדי דול רים בשנה במסחר איתנו, ועדיין הם לא עושים דבר עבורנו עם צפון קוריאה. לא נאפשר לזאת להמשיך".

שעות אחר כך, במה שעשויה לה תפרש כתגובה למתקפה הנשיאותית, פיקד נשיא סין שי ג'ינפינג על מצעד צבאי ענק. המצעד, לציון 90 שנה לה קמת צבא העם של סין, אמנם היה צפוי כבר זמן רב, אך ההכרזה הרשמית עליו הגיעה רק שלשום. בניגוד למצעדים קודמים שנערכו בבייג'ין, המצעד אמש נערך בבסיס הצבאי "זורין" במונגוליה. במשרד ההגנה הסיני הסבירו כי האתר נבחר כדי להפגין את "המוכנות של הצבא לקרב". בינתיים, ארה"ב התרכזה בהעברת מסרים לוחמניים, אך לכיוונה של צפון קוריאה. אתמול דווח כי שני מפציצים אמריקנים מסוג B-1B טסו מעל חצי האי הקוריאני. על פי הוד עת הצבא האמריקני, מפגן הכוח בוצע בתגובה ישירה לניסוי הבליסטי שער כה פיונגיאנג. המפציצים יצאו מבסיס חיל האוויר האמריקני בגואם, ובדרך הצטרפו אליהם מטוסי קרב מבעלות בריתה של ארה"ב, דרום קוריאה ויפן.

"צפון קוריאה נותרה האיום הרצי ני ביותר ליציבות באזור", אמר מפקד כוחות האוויר האמריקנים באזור, הג נרל טרנס אושונסי, "אם אנחנו ניקרא לדגל, נהיה מוכנים להגיב בכוח מהיר, קטלני ומוחץ, במקום ובזמן שנבחר".

מפגן הכוח האווירי לא היה המהלך הצבאי היחיד של ארה"ב אמש. האמ ריקנים ביצעו ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים .THAAD במהלך הני סוי שיגרה ארה"ב טיל בליסטי מעל האוקיינוס השקט באזור אלסקה, והמע רכת הצליחה ליירטו בהצלחה. שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, צייצה אמש בטוויטר: "וושינגטון הפסיקה לדבר על צפון קוריאה. סין מודעת לכך שהיא חייבת לפעול. יפן ודרום קוריאה חייבות להגביר לחץ. זו לא רק בעיה אמריקנית, זה מחייב פתרון בינלאומי".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? המצעד הצבאי בסין
צילום: אי.אף.פי המצעד הצבאי בסין
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? המפציצים האמריקניים. "צפון קוריאה אינה רק בעיה אמריקנית"
צילום: אי.פי.אי המפציצים האמריקניים. "צפון קוריאה אינה רק בעיה אמריקנית"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel