Israel Hayom

פוטין הודיע על גירוש 755 דיפלומטים אמריקנים

- בתגובה לסנקציות: אלי לאון

רוסיה תגרש 755 דיפלומטים אמריקנים בתגובה לחוק הסנק ציות, שאושר בשבוע שעבר על ידי הסנאט ושצפוי להיכנס לתו קף לאחר שהנשיא דונלד טראמפ התחייב לחתום עליו. בעקבות זאת מספר הדיפלומטים האמרי קנים ברוסיה יירד ל ,455 כמות השווה לגודל הנציגות הדיפלו מטית הרוסית בארה"ב.

הדיפלומטים האמריקנים ייד רשו לעזוב את שטח רוסיה עד 1 בספטמבר. חוק הסנקציות החדש כולל סנקציות שהוטלו על רו סיה עקב סיפוח חצי האי קרים, ובעקבות מעורבותה בבחירות הנשיאותיות. פוטין הסביר כי לגירוש המסיבי תהיה השפעה על הפעילות האמריקנית מכיוון שיותר מאלף עובדים, דיפלומ טים וצוותים טכניים עובדים ברוסיה ועכשיו 755 יאלצו לה פסיק את עבודתם בפדרציה הרו סית. זה משמעותי".

פוטין הוסיף כי מוסקבה יכולה לנקוט צעדים נוספים, אך הוא הוסיף כי "נכון להיום, אני נגד כך". הצעד הרוסי היה צפוי, לאחר שהקרמלין הבהיר כבר בשבוע שעבר כי הוא ממתין לתוצאות ההצבעה בסנאט בנוגע לחוק הס נקציות, לאחר שאושר בבית הנ בחרים האמריקני. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הבהיר בעבר כי הוא מעוניין לשפר את היחסים עם מוסקבה אך החקירות בנו גע למעורבות הרוסית בבחירות ועמדת המודיעין האמריקני בסו גיה אינם מאפשרים לו להתנגד לחוק שהיה עובר גם אם הוא היה מטיל עליו וטו. בתגובה למתק פות סייבר רוסיות נשיא ארה"ב הקודם, ברק אובאמה, גירש 35 דיפלומטים רוסיים וסגר שני מתקנים של השגרירות הרוסית.

הקרמלין לא נקט פעולת נגד מתוך תקווה שממשל טראמפ ישנה את הגזרה. עם זאת, פוטין הבהיר בראיון כי רוסיה איבדה את סבלנותה לשיפור ביחסים: "היו לנו תקוות שהמצב ישתנה, אך אם נשפוט את המצב, אם יהיה שינוי, הוא לא יתרחש בקרוב".

 ?? צילום: רויטרס ?? פוטין
צילום: רויטרס פוטין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel