Israel Hayom

הכי פופולרית: ועדת הכספים; אלופת החקיקה: ועדת החוקה

תעודת חצי: מי עלו לפודיום בכנס הקיץ שננעל

- גדעון אלון

אין זה סוד שהעבודה הפרלמנט רית האמיתית מתבצעת בוועדות, ולא במליאת הכנסת. נתונים שפר סמה הסדנה לידע ציבורי מגלים כי ועדת הכספים היא הוועדה הפופול רית ביותר בקרב הח"כים. לדיוניה הגיעו בכנס הקיץ לא פחות מ 63 ח"כים לפחות פעם אחת. הסיבה לכך ברורה - הוועדה עוסקת, בין השאר, בהקצאת תקציבים ליישובים, לערי פיתוח, להתנחלויות ולמפעלים שנק לעים למצוקה, והיא אישרה כבר 116 חוקים חדשים מאז תחילת כהונתה של הכנסת הנוכחית. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני )יהדות התורה(, מהמ צטיינים והחרוצים שבח"כים, השתתף בכנס הקיץ בלא פחות מ 70 ישיבות, יותר מכל ח"כ אחר. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן )הליכוד(, השתתף ב 66 ישיבות של ועדות, ואחריו מדורגים ח"כ דב חנין )הרשימה המשותפת( שהשתתף ב 55 ישיבות של ועדות, ואיתן כבל )המחנה הציוני( שנטל חלק ב 54 ישיבות.

ח"כ גפני אומר כי "ועדת הכס פים לא נרתעה מעיסוק בכל סוגיה ציבורית חברתית שעל סדר היום, וכשהיה צריך אף התעמתה עם מש רדי הממשלה והרגולטורי­ם". לד בריו, "בכוונתי להמשיך לכנס את הוועדה גם במהלך פגרת הקיץ כדי לקדם נושאים חשובים שעל סדר היום ולפתור משברים של מפעלים ברחבי הארץ".

בתחום החקיקה הוועדה הפורה ביותר היא ועדת חוקה, חוק ומשפט, שהצליחה להביא לאישור סופי עשרה חוקים חדשים בכנס הקיץ, ובסך הכל 97 חוקים חדשים מאז תחילת עבודתה של הכנסת ה .20

על יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלו מינסקי )הבית היהודי(, עברה תקופה לא קלה בשל החשדות להטרדות מי ניות, אבל לקראת סוף הכנס הוא נשם לרווחה כשהמשטרה החליטה להפ סיק את החקירה נגדו. ועדת העבודה והרווחה העבירה תשעה חוקים בכנס הקיץ, ואילו ועדת החינוך - חמישה.

 ??  ?? דיון בוועדת הכספים
דיון בוועדת הכספים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel