Israel Hayom

ניצחונות וצרות ברומניה

בניגוד ליום שישי, נבחרת ישראל התקשתה מאוד לגבור על רומניה, אך סיומת טובה הובילה אותה לניצחון 81:85 הבעיות: משחק ההגנה ויכולת קליעה בינונית נקודות האור: היציבות של אוחיון וההשתלבות של בלייזר ודוסון

- אבי סגל

נבחרת ישראל השלימה את המסע הקצר שלה לרומניה בצו רה מושלמת, אחרי שניצחה אתמול גם במשחק השני את הנבחרת המקו מית, .81:85 הפעם המשחק היה קשה יותר, והוכרע לטובת ישראל רק בזכות סיומת טובה.

עומרי כספי ערך אתמול את משח קו הראשון בנבחרת, לאחר שלא שיחק ביום שישי. נראה היה שהוא עדיין משחק בהילוך ראשון, אבל גם זה הספיק לש חקן האן.בי.אי כדי לקלוע 16 נקודות ולהוביל את קלעי ישראל.

בנוסף, כספי נכנס אתמול לעשיריה הראשונה של קלעי הנבחרת בכל הז מנים, כשהגיע ל 1163 נקודות, ועבר את טל בורשטיין. פתחו עם כספי בח מישיה: גל מקל, בר טימור, גיא פניני וריצ'רד האוול.

הנבחרת, שהסתדרה למרות חסרונו של ליאור אליהו הפצוע שנשאר בארץ, הציגה אתמול שלושה רבעים של משחק הגנה לא טוב, הפגינה יכולת בינונית מחוץ לקשת 6) מ ‪31 ,19‬ אחוז(, אחוזי קליעה רעים מקו העונשין 17) מ ,32 53 אחוז( וריבאונד ההתקפה של הרו מנים חגג עם 14 אופסניב על הראש הישראלי. האוול המתאזרח עדיים לא נכנס לעניינים, וב 15 דקות תרם בקו שי 2 נקודות.

אבל גם יש נקודות אור: המרוויח הג דול מהמסע הזה הוא עוז בלייזר, שנ ראה כי הבטיח, כמעט סופית, את מקומו בסגל הסופי לאליפות אירופה המתקר בת. גם יוגב אוחיון בלט, כשהיה השח קן היציב של הנבחרת בשני המשחקים. מילה טובה גם לעידן זלמנסון שנכנס במקום האוול והיה לא רע, ולשון דוסון שהצטיין ברבע האחרון והכניס איתו שינוי, שחיזק מאוד את מעמדו ברוטציה של ארז אדלשטיין. אף אחד מהבולטים, אם לא שמתם לב, לא פתח בחמישיה.

המשחק עצמו היה שקול בשמונה הד קות הראשונות, אז הגיעה ריצה קלה של רומניה שעלתה ליתרון של .18:25 בנבחרת המקומית שיחק אתמול ולאד מולדבאנו, הפורוורד הרומני שלא שיחק במשחק הראשון. הוא קלע 27 נקודות והקשה מאוד על הגנת הנבחרת היש ראלית. עם זאת, ברבע השני הצליחה ישראל לעלות ליתרון, ,31:33 בזכות שלוש שלשות, שתיים מה של אוחיון. בסופה של מחצית זה לא הספיק, והרו מנים לחצו את ישראל לסיומת לא טובה שלה, ובהפסקה 40:44 לרומנים.

הרומנים רצו שוב ברבע השלישי וכבר פתחו יתרון של ,53:63 אותו קי צצה ישראל עד לסיום הרבע למינוס חמש בלבד, .67:62 ברבע האחרון הגיע השיפור הגדול של הנבחרת, בעיקר בצד ההגנתי. היא ספגה 14 נקודות בלבד )אחרי ממוצע של כ 22 נקודות לכל אחד משלושת הרבעים הקודמים(, ונהנתה ממשחק נמרץ של החמישיה השנייה, שכללה את אוחיון, דוסון, בלייזר, זל מנסון וגם את יותם הלפרין.

היא סחבה היטב את הנבחרת לאורך הרבע הרביעי, בדרך לניצחון. היה זה זלמנסון, למשל, שקלע ארבע נקודות רצופות כדי להעניק לישראל יתרון ,75:76 ולמרות שהרומנים שוב עלו לי תרון, ,76:79 ישראל התעשתה ורצה 0:6 - ועד לסיום יתרונה לא נשמט.

אוחיון אמר בסיום: "זה לא משחק קל, הם באו הרבה יותר אגרסיביים. הם היק שו עלינו בהגנות שלא עבדנו עליהם. שמח שידענו להתמודד ולקחת את המ שחק בסוף".

קלעו לישראל: כספי 16 נקודות, פני ני ,11 אוחיון, בלייזר ודוסון 10 כ"א, זל מנסון ומקל 8 כ"א, הלפרין ,7 צ'וברביץ' והאוול 2 כ"א, כדיר .1

ישראל תשוב היום לארץ, ואחר כך תמריא שוב, למשחקי ההכנה הבאים, בימים שבת וראשון, כשתפגוש בטורניר בסנט פטרסבורג את רוסיה ופינלנד.

 ?? צילום: Diana COJOCARU‬ - ‪Alina ?? אוחיון, אתמול ברומניה. 10 נקודות
צילום: Diana COJOCARU‬ - ‪Alina אוחיון, אתמול ברומניה. 10 נקודות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel