Israel Hayom

הסוכנים אומרים לחכות קר שם בחוץ

"אין ישראלים פנויים בשוק", חזרו והשמיעו אנשי המקצוע בקבוצות ליגת העל לאורך כל הקיץ אנחנו דווקא מצאנו לא מעט כאלה, חלקם אף עם רזומה מרשים אז מה הסיבה ששחקנים כמו סלליך, ארבייטמן ואפילו בוזגלו עדיין ללא קבוצה?

- שי ארצי

לאורך כל הקיץ שמענו אינספור פעמים מאינספור אנשי המקצוע בליגת העל את המשפט "אין ישראלים פנויים בשוק". העניין הוא שזה לא ממש נכון. אולי אין כמות גדולה של שחקנים בכירים בחוץ, אבל בהחלט יש ישראלים פנויים, חלקם עם רזומה מרשים, שרק מחכים לפנייה. החלטנו לבדוק מה קורה עם אותם שחקנים ולאן מועדות פניהם.

סינטיהו סלליך, למשל, סיים את חוזהו במאריבור, שבשורותיה שיחק בקביעות בשנים האחרונות. למרות שהעדיפות של הקשר היא להישאר מעבר לים, הוא לא זכה לחיזורים רבים מישראל. אותם הדברים נכונים גם לגבי שלומי ארבייטמן, שאמנם כבש בשנה שעברה רק חמישה שערים, אך בהחלט יכול לשדרג את ההתקפה של לא מעט קבוצות בליגת העל.

בית"ר ירושלים, שבמדיה כיכב ארבייטמן בעבר, גילתה בו עניין, אך לטענת גורם במועדון, הסיבה שהחלוץ עדיין ללא קבוצה היא הדרישות הכספיות שלו: "לשחקנים כמו ארבייטמן, שהרוויחו סכומים גבוהים, קשה לוותר על כסף ולחזור אחורה, אז הם מחכים ומחכים. בסוף הם יצטרכו להתפשר".

יתפשרו? תלוי את מי שואלים. אחד השחקנים שנשאר ללא קבוצה שבועיים וחצי לפתיחת העונה סיפר אתמול: "הסוכן שלי אמר לי שאחרי גביע הטוטו, כשקבוצות יראו שפחות הולך להן, הן יתחילו להיכנס ללחץ ואז יהיה יותר קל למצוא קבוצה".

דוגמה נוספת מגיעה מכיוונו של דודו ביטון. החלוץ בן ה־92, שחזר ארצה לפני שנתיים אחרי שכיכב בוויסלה קראקוב, אפואל ניקוסיה ושראלרואה, ושיחק בסטנדרד ליאז', מאריבור ובליגה השנייה בספרד, חווה אשתקד את אחת העונות הקשות בקריירה שלו. הוא כבש שער אחד בלבד, ירד ליגה עם הפועל ת"א ועדיין הוא לא מוכן לקבל כל הצעה.

"אני מתאמן בכל יום עם הנוער של בית"ר טוברוק, ככה שאני בכושר טוב", אמר ביטון, "זו פעם ראשונה שאני בסיטואציה כזאת. היו לי שתי הצעות שלא לקחתי כי לא האמנתי שזה מתאים לי, ועכשיו אני ממתין למשהו טוב שיגיע מהארץ או מחו"ל". מכבי נתניה ומ.ס אשדוד עוקבות אחר מצבו של החלוץ, שגם חברו להתקפה האדומה בעונה שעברה, טוטו תמוז, לא מצליח למצוא את עצמו.

תמוז, שבעבר היה אימת הגנות הליגה, נעלם מהמפה בשנתיים האחרונות. זה התחיל עם קדנציה תמוהה בליגה השנייה בסין, ונמשך עם שער אחד בחצי העונה החולפת בהפועל, שמה שיזכרו לו ממנה זה את התגרה האלימה עם השוטרים במשחק מול אשקלון, שבסיומה הוצא מהמגרש באזיקים.

תמוז יודע היטב שבמצבו יהיה לו קשה למצוא קבוצה בארץ, והוא מחפש לצאת למבחנים בליגה לא בכירה באירופה. "לטוטו יש שם טוב ברומניה, הוא יכול למצוא קבוצה שם או בליגות דומות", הסביר מקורב לשחקן. "הוא צריך עונה אחת לחזור לעצמו, לתת מספרים טובים, ואז כל הליגה תרצה אותו".

השם הכי נוצץ ברשימת השחקנים הפנויים הוא כמובן זה של מאור בוזגלו, שלולא הפציעה הקשה שעבר סביר שכבר היה חתום באחת מהקבוצות האירופיות שהתעניינו בו. לאחר הפציעה חשבו במשפחה שהדבר הנכון עבור הקשר יהיה להמתין לינואר עד שיחלים לחלוטין ואז יעלה הביקוש סביבו, אלא שכרגע המטרה היא לחתום כבר עכשיו בקבוצה חדשה. אחרי שבועות של מו"מ קדחתני נראה שבוזגלו קרוב לסיכום במכבי חיפה, אך גם מכבי ת"א בתמונה. אגב, שחקן נוסף שכיכב בשנה שעברה ועשוי להגיע לירוקים מהכרמל הוא כידוע גיא מלמד, שאמנם מחזיק בחוזה במכבי פ"ת, אך לא מעוניין להמשיך במלאבס ומחפש קבוצה שתשלם את סעיף השחרור שלו.

מי ימצמץ ראשון?

לרשימה הארוכה אפשר להוסיף את אייל משומר, שחר הירש, עופר ורטה, דני פרדה, תומר סוויסה וסער בנבנישתי, שמחפשים בית חדש, והם לא לבד. יש גם את המנודים של הפועל עכו - מושיקו מישאלוב, גל אראל ודניאל בורחל; המנודים של הפועל ת"א - רמזי ספורי, אדי גוטליב ואוראל דגני (שכנראה יוחזר עכשיו לאימונים עקב החלטת הבורר); וכמובן שחקני הסגל הרחב של מכבי ת"א, שטרם החליטה אם להשאילם או לשחררם, אבל אל תדאגו - להם יש כבר ביקוש. בשורה התחתונה מדובר בשאלה מי ימצמץ ראשון - השחקנים או הקבוצות, ואת התשובה נגלה עד לסגירת חלון ההעברות.

 ??  ?? ביטון. "ממתין למשהו טוב"
ביטון. "ממתין למשהו טוב"
 ??  ?? ארבייטמן. יתפשר על הכסף?
ארבייטמן. יתפשר על הכסף?
 ??  ?? בוזגלו. לא נראה שיחכה לינואר
בוזגלו. לא נראה שיחכה לינואר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel