Israel Hayom

"הסכם הגרעין - בושה לארה"ב; באין ברירה - נשמיד את צפון קוריאה"

הנשיא טראמפ נשא נאום תקיף בעצרת האו"ם ● "לא ניתן למשטר הרצחני באיראן לאיים על קיום ישראל" ● "'איש הטילים' מצפון קוריאה נמצא במשימת התאבדות"

- יוני הרש, ניו יורק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא אתמול את נאומו הרא שון בעצרת האו"ם ותקף את הגור מים לאיום הטרור העולמי ואת המ דינות המגבות אותם.

במשטר האיראני הטיח טראמפ מלים קשות. "זהו משטר שמדבר בשפה של רצח המוני, מוות לאמריקה וחורבן לישראל", אמר הנשיא, "הגיע הזמן לדאוג שאיראן תחדול מדרך ההרס שלה. מעל לכל, יש להביא לכך שה משטר האיראני יחדל מלתמוך בט רור. לא ניתן למשטר הרצחני באיראן לאיים על שכנותיו ועל קיום ישראל. הם שופכים דם וגורמים לכאוס. במ קום להשתמש במשאבים כדי לשפר את חיי האיראנים, רווחי הנפט עוב רים לחיזבאללה ולארגוני טרור אח רים שרוצחים חפים מפשע. הכספים האיראנים מממנים גם את הדיקטטורה של בשאר אסד ואת מלחמת האזרחים בסוריה וחותרים תחת שלום בכל המז רח התיכון". לאחר מכן התייחס להסכם הגרעין והדגיש כי "ההסכם עם איראן הוא בושה לארה"ב. אנחנו לא יכולים למלא אחריו אם הוא מעניק לאיראן מחסה לייצר תוכנית גרעינית".

גם בנושא האיום הנשקף מצפון קו ריאה לא חסך טראמפ באיומים מפו רשים. "איש הטילים )קים ג'ונג און( נמצא במשימת התאבדות עבורו ועבור משטרו", אמר, "לארה"ב יש כוח וסב לנות אדירים, אבל אם יכריחו אותנו להגן על עצמנו או על בעלות בריתנו לא תיוותר לנו ברירה אלא להשמיד כליל את צפון קוריאה. זו שערורייה שיש אומות שלא רק סוחרות עם הצ פון קוריאנים, אלא מספקות להם ציוד. השאיפה ההרסנית של קים לנשק גר עיני מהווה איום על העולם כולו".

בניגוד לקודמו אובאמה, גינה טרא מפ בפה מלא את "הטרור האיסלאמי הרדיקלי" והוסיף: "נעצור את הטרור האיסלאמי הקיצוני משום שאיננו יכו לים לאפשר לו לקרוע את האומה שלנו ולמעשה את העולם כולו. יש לחשוף את המדינות שנותנות תמיכה ומימון לקבוצות כמו אל קאעידה, חיזבאללה, הטליבאן, וכל האחרים שטובחים בח פים מפשע, ולמצות איתן את הדין".

הנשיא טראמפ ביטא בדבריו גם תקווה לשלום. "אנחנו נפגשים בשעה של הבטחה גדולה - לצד איום גדול", אמר, "בכוחנו להציל מיליונים מעוני ולהבטיח שדור חדש של ילדים ייוולד לעולם ללא אלימות. זהו אינטרס של

 ??  ?? הנשיא טראמפ נואם בעצרת האו"ם
הנשיא טראמפ נואם בעצרת האו"ם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel