Israel Hayom

"אם לא נגיע לפתרון בקונגרס, ההסכם יגיע לקיצו"

על מילוי הסכם הגרעין: "איראן חרגה ממכסת המים הכבדים ולא עמדה בציפיות באשר • להפעלת צנטריפוגות מתקדמות" על התנהלות טהרן: "מאז חתימת ההסכם, התוקפנות • שלה רק החריפה" ועל הצעדים שתנקוט ארה"ב: "נטיל סנקציות על משמרות המהפכה, • נמנע פיתוח של טיל בין־יבשתי" הנא

-

"בני עמי האמריקנים!

"כנשיא, חובתי העליונה היא להבטיח את שלומם ואת ביטחונם של אזרחי ארה"ב. ההיסטוריה הוכיחה שככל שאנו מתעלמים מאיום כלשהו, כך הוא רק הופך מסוכן יותר. מסיבה זו, מרגע השבעתי כנשיא הוריתי לבחון מחדש את האסטרטגיה הכוללת של ארה"ב כלפי המשטר הסורר באיראן.

"מהלך זה הושלם והיום אני מודיע על האסטרטגיה שלנו, לצד שורה של צעדים מרכזיים שננקוט כדי להתמודד עם הפעולות העוינות של איראן וכדי להבטיח שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני...

"תוקפנות הדיקטטורה האיראנית נמשכת בכל יום. המשטר ממשיך להיות נותן החסות הראשי לטרור בעולם ומעניק סיוע לאל־קאעידה, לטליבאן, לחיזבאללה, לחמאס ולרשתות טרור נוספות. הוא מפתח טילים שמאיימים על כוחות אמריקניים ועל בעלות בריתנו, ונוסף על כך גם פורס את הטילים הללו וגורם לתפוצתם. הוא מטריד כלי שיט אמריקניים ומאיים בכך על חופש התנועה במפרץ ובים האדום. הוא כולא אמריקנים בטענות שווא ופותח במתקפות סייבר נגד התשתית הקריטית שלנו, נגד המערכת הפיננסית שלנו ונגד הצבא שלנו..."

"משטר דכאני"

"המשטר מדכא באלימות את האזרחים שלו וירה בסטודנטים בלתי חמושים שהפגינו במהלך המהפכה הירוקה. המשטר משמש חומר בעירה שמנציח את האלימות המגזרית בעיראק, וגם את מלחמות האזרחים האכזריות בתימן ובסוריה. בסוריה המשטר האיראני נותן תמיכה בזוועות של אסד ומעניק גיבוי לשימוש שלו בנשק כימי נגד אזרחים חסרי ישע, לרבות נגד ילדים. לנוכח העבר וההווה הרצחניים של המשטר, אין להתייחס בביטול לחזונו הזדוני עבור העתיד. שתי הקריאות האהובות על המשטר הן 'מוות לאמריקה' ו'מוות לישראל'.

"לנוכח חומרת העניין, ארה"ב ומועצת הביטחון ניסו שנים על גבי שנים לעצור את חתירתה של איראן לנשק גרעיני באמצעות שורה של סנקציות כלכליות חזקות, אך הממשל הקודם הסיר את הסנקציות רגע לפני שהמשטר התמוטט, במסגרת הסכם הגרעין השנוי במחלוקת של .2015

"כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, מדובר באחת העסקאות הכי מוטות והכי גרועות שארה"ב עשתה אי פעם. הלך הרוח שהוביל להסכם הזה הוא אותו הלך רוח שהוביל להסכמי סחר שהיטיבו עם מדינות אחרות, אך גרמו לאובדן מיליוני משרות במדינתנו..."

ההפרות האיראניות

"מה שהכי נורא בכל ההתפתחות הזאת הוא שההסכם אפשר לאיראן לפתח חלקים מסוימים מתוכנית הגרעין שלה, וחמור מכך: בעוד כמה שנים, אחרי שסעיפים מרכזיים בהסכם יפוגו, איראן תוכל להתחיל לרוץ ספרינט ולקבל יכולת פריצה גרעינית מהירה. במילים אחרות, השגנו מנגנון פיקוח רופף בתמורה להפוגה זמנית וקצרת טווח בלבד בחתירתה של איראן לנשק גרעיני. איזה היגיון יש להסכם, שבמקרה הטוב רק מקפיא את יכולותיה הגרעיניות של איראן לזמן קצר? עבורי, כנשיא ארה"ב, מדובר במצב בלתי מתקבל על הדעת. מה שהכי מצער בהסכם עבור ארה"ב, הוא שכל הכסף שולם כבר בהתחלה - מה שבכלל לא מקובל בעסקים...

"אי אפשר לבטל את מה שכבר נעשה... המשטר האיראני הפר את ההסכם כמה פעמים. כך, למשל, בשני מקרים נפרדים הוא חרג מהמכסה המותרת של מים כבדים: 130 טונות. כמו כן, עד לאחרונה המשטר באיראן לא עמד בציפייה ממנו בכל הנוגע להפעלת סרכזות מתקדמות.

"המשטר באיראן גם זורע פחד בקרב הפקחים הבינלאומיי­ם כדי שלא יפעילו את סמכות הפיקוח המלאה שלהם כמצוין בהסכם... יש גם הרבה אנשים שמאמינים שאיראן מבצעת עסקאות עם צפון קוריאה. אני מתכוון להורות לקהילת המודיעין שלנו לבצע ניתוח מעמיק ולדווח לי על אודות הממצאים שלה, מעבר למה שכבר סקרו.

"בנוסח ההסכם נאמר כי הוא אמור לתרום 'לשלום ולביטחון באזור ובעולם'. אך בעוד ארה"ב ממלאת את חלקה, המשטר האיראני ממשיך ליצור עימותים, טרור וכאוס ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו - וחמור אף יותר, איראן אינה נשמעת לרוח ההסכם".

"מכירים באיום הגובר"

"אי לכך, מתוך הכרה באיום הגובר מצד איראן, ובעקבות התייעצויות מקיפות עם בעלות בריתנו, אני מודיע על אסטרטגיה חדשה שתיתן מענה לכלל הפעולות ההרסניות של איראן.

"ראשית, אנחנו נעבוד עם בעלות בריתנו כדי לעצור את הפעילות המערערת של המשטר וכדי לעצור את תמיכתו בשלוחות הטרור שלו באזור. שנית, נטיל סנקציות נוספות על המשטר כדי למנוע ממנו לממן טרור. שלישית, נפעל נגד ההפצה של נשקים וטילים מצד המשטר, שמאיימת על השכנים שלו, על הסחר העולמי ועל חופש השיט. ואנחנו גם נחסום את כל נתיביו של המשטר לנשק גרעיני.

"אני מכריז על שורה של צעדים מרכזיים שהממשל ינקוט כדי לקדם את האסטרטגיה הזאת. יישום האסטרטגיה שלנו מתחיל בצעד שהיה צריך

איראן ממשיכה להיות נותנת החסות הראשית לטרור בעולם ומסייעת גם לאל־קאעידה ולחיזבאללה

בנוסח ההסכם נאמר כי הוא אמור לתרום "לשלום ולביטחון באזור ובעולם". אך בעוד ארה"ב ממלאת את חלקה, המשטר האיראני ממשיך ליצור עימותים, טרור וכאוס ברחבי המזרח התיכון

יישום האסטרטגיה שלנו מתחיל בצעד שהיה צריך להינקט לפני זמן רב: הטלת סנקציות קשות על משמרות המהפכה. המשמרות מחזיקים חלקים רבים מכלכלת איראן כבני ערובה

בקונגרס עובדים על חקיקה, שתאפשר פיקוח חזק יותר שימנע מאיראן לפתח טיל בליסטי

 ?? צילום: רויטרס ?? טראמפ נואם
צילום: רויטרס טראמפ נואם
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel