Israel Hayom

מדיניות חדשה מול איראן

-

להינקט לפני זמן רב: הטלת סנקציות קשות על משמרות המהפכה. משמרות המהפכה משמשים כוח הטרור האישי ומיליציה אישית עבור המנהיג העליון של איראן. משמרות המהפכה מחזיקים חלקים נרחבים מהכלכלה האיראנית כבני ערובה והשתלטו על הקדשים דתיים רבים כדי לממן את פעילות הטרור שלהם מעבר לאיראן.

"בין השאר, משמרות המהפכה מח משים את הדיקטטור הסורי, מספקים לשלוחותיה ולשותפותיה של איראן טילים ומערכות נשק כדי לתקוף אז רחים באזור, וגם תכננו לבצע פיגוע במסעדה פופולרית פה, בוושינגטון.

"אני מפציר בבעלות בריתנו לשלב ידיים עימנו כדי לרסן את ההתנהגות המערערת והמסוכנת של איראן, לר בות באמצעות הטלת סנקציות שאינן מושפעות מהסכם הגרעין. מדובר בס נקציות שיתמקדו בתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן, ביכולתה לממן טרור ובכל הפעולות ההרסניות שלה, שהן רבות מאוד.

"ולסיום, בכל הנוגע לסוגיה הח שובה ביותר, שהיא תוכנית הגרעין האיראנית: מאז חתימת הסכם הגרעין התוקפנות המסוכנת של המשטר רק החריפה. בו בזמן, הוא המשיך ליהנות מהקלה בסנקציות, בעודו ממשיך בתוכנית הטילים הבליסטיים שלו. איראן סגרה עסקאות מסחר בעלות ערך שלא יסולא בפז עם צדדים אח רים בהסכם. לאחר שההסכם הושלם בשנת ,2015 הקונגרס העביר את החוק המיוחד לביקורת על הסכם הגרעין כדי לאפשר למחוקקים להשמיע את קולם בעניין. ההסכם קובע, בין השאר, כי על הנשיא או בא כוחו לאשר כי השהיית הסנקציות במסגרת ההסכם היא "ראויה ומידתית" לנוכח הצעדים שאיראן נקטה כדי לסיים את תוכנית הגרעין האסורה שלה.

"על בסיס מסד הנתונים העובד תי שהצגתי, אני מכריז שאיני יכול ואיני מתכוון לאשר זאת. איני מת כוון להמשיך לצעוד בנתיב שמוביל בוודאות לעוד אלימות, לעוד טרור ולאיום אמיתי ביותר, שמגולם בפ ריצה איראנית לגרעין. לכן אני מורה לממשל שלי לעבוד באופן הדוק עם בעלות בריתנו כדי לתת מענה לפג מים הרבים והמשמעותיי­ם של ההסכם, כדי שהמשטר באיראן לא יוכל לעו לם לאיים על הקהילה הבינלאומית בנשק גרעיני. הפגמים הללו כוללים את הסעיפים בהסכם שיפוגו בעוד שנים בודדות. כאשר זה יקרה, יוסרו מגבלות חשובות על תוכנית הגרעין של איראן. הפגמים הללו גם כוללים את האכיפה הבלתי מספקת והיעדר התייחסות כמעט לחלוטין לתוכניות הטילים האיראניות.

"הקונגרס כבר החל לעבוד כדי לתת מענה לבעיות אלה. בכירים בקונגרס מנסחים חקיקה שתאפשר לתקן את חוק הביקורת על הסכם הגרעין, כך שיכלול פיקוח חזק יותר וימנע מאיראן לפתח - וזה חשוב במיוחד - טיל בליסטי בין יבשתי. כמו כן, תיקון החוק יהפוך את ההגבלות על תוכנית הגרעין של איראן לקבועות בחוק האמריקני".

לא יהיה להם נשק גרעיני

"עם זאת, אם לא נצליח להגיע לפתרון באמצעות הקונגרס ובעלות בריתנו, ההסכם יגיע לקיצו. הוא נתון לביקורת מתמדת, ואני כנשיא רשאי להפסיק את השתתפותנו בהסכם בכל רגע נתון. כפי שראינו בצפון קוריאה, ככל שאנו מתעלמים מאיום כך חומרתו מעצימה, ולכן אנחנו נחושים לפעול כדי שלאיראן, נותנת החסות הראשית לטרור, לעולם לא יהיה נשק גרעיני.

"במסגרת המאמץ, אנו מתייצבים בסולידריות מלאה לצד הקורבנות שס בלו הכי הרבה מידי המשטר האירא ני: העם האיראני עצמו... אני מקווה שצעדים אלו, שמופעלים נגד הדי קטטורה האיראנית, יובילו לכך שה ממשל האיראני יחשוב שוב אם ברצונו לקדם טרור על גב עמו.

"אנחנו מקווים שהצעדים היום יעזרו להביא שלום, יציבות ושגשוג במז רח התיכון, ויעזרו בקידום עתיד שבו מדינות ריבוניות מכבדות זו את זו ואת עמיהן שלהן. אנו מתפללים לעתיד שבו אנשים צעירים - אמריקנים ואיראנים, מוסלמים, נוצרים ויהודים - יוכלו לגדול יחד בעולם נטול אלי מות, שנאה וטרור. ועד שיום זה יגיע, נעשה את כל מה שחובה עלינו לעשות כדי להבטיח את שלומה של אמריקה.

"תודה רבה, שאלוהים יברך אותכם ושאלוהים יברך את אמריקה!"

הממשל יפעל לתת מענה לפגמים בהסכם כדי שאיראן לעולם לא תוכל לאיים על הקהילה הבינ"ל

כפי שראינו בצפון קוריאה, ככל שאנחנו מתעלמים מאיום, כך חומרתו מעצימה והולכת

ולכן אנו נחושים לפעול כדי שלאיראן, נותנת החסות הראשית לטרור, לעולם לא יהיה נשק גרעיני

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel