Israel Hayom

"טראמפ יצר הזדמנות, וישראל מחבקת אותה"

במערכת הפוליטית בירכו את נשיא ארה"ב ● רה"מ נתניהו: "החלטה אמיצה, זו הדרך להתמודד עם המשטר הטרוריסטי באיראן" ● השר ליברמן: "נאום נכון"

- שלמה צזנה וגדעון אלון התגובות

בישראל בירכו את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על נאומו. תגובות לנאום הגיעו מרה"מ בנימין נתניהו ומשרים בכירים אחרים.

תוכן הנאום של הנשיא טראמפ לא היה הפתעה בירושלים - וזאת אחרי שמזכיר המדינה האמריקני רקס טי לרסון עדכן טלפונית את רה"מ נת ניהו בפרטיו. כך, עם סיום הנאום, מסר נתניהו את תגובתו, ולפיה: "אני מברך את טראמפ על החלטתו האמי צה. זוהי הדרך להתמודד עם המשטר הטרוריסטי באיראן. אם העסקה עם איראן תיוותר ללא שינוי, יש דבר אחד שהוא בטוח: בעוד כמה שנים למשטר הטרור המאיים ביותר בעולם יהיה ארסנל מלא של נשק גרעיני - וזוהי סכנה עצומה לעתיד המשותף של כולנו".

נתניהו הוסיף: "הנשיא טראמפ יצר הזדמנות לשנות זאת; להשיב לאחור את התוקפנות האיראנית ולהתעמת עם התמיכה הפושעת שלה בפעו לות טרור. לכן ישראל מחבקת את ההזדמנות הזאת, וכל ממשלה אח ראית וכל אדם שמודאג לגבי השלום והביטחון של העולם צריכים לעשות אף הם כן".

גם שר הביטחון אביגדור ליבר מן הצטרף לדברים וכינה את נאום טראמפ "אמיץ ונכון". לדבריו, "הנאום עומד מול פעילות האיראנים, שהודיעו שהם מרחיבים את תוכניתם לפיתוח טילים בליסטיים התקפיים, ומול התגובה של האירופאים שטומ נים ראש בדיוק כפי שעשו במלחמת העולם השנייה". ליברמן, שהגיב עד כה באופן החריף ביותר, הדגיש, עם זאת, כי "אני בטוח שנדע להסתדר עם האתגרים גם בלי ארה"ב".

השר ישראל כץ הוסיף ואמר כי נאום טראמפ "מעיד על נחישותו של הממשל לפעול באופן פעיל נגד האיומים שמציבה איראן". לדבריו, "איראן היא קוריאה הצפונית החד שה, והקהילה הבינלאומית צריכה לנקוט צעדים יעילים נגד האיומים שהיא מציבה עכשיו, או שכולנו נצ טער על כך בעתיד".

מגיב נוסף לנאום היה השר לנו שאים אסטרטגיים וביטחון הפנים, גלעד ארדן, שאמר: "תם עידן אובא מה, שבו ארה"ב התמקדה אך ורק בצ דדים הטכניים של תוכנית הגרעין האיראנית תוך התעלמות מתמיכתה בטרור ומתוכנית הטילים הבליסטיים. החלטת הנשיא טראמפ לפעול נגד הטרור של משמרות המהפכה מהווה הכרה חשובה בכך שהסכם הגרעין רק הפך את איראן ליותר מסוכנת".

השר אופיר אקוניס הוסיף: "הם גיחכו, לעגו, ביטלו, אמרו שאיראן זה ספין של הליכוד כדי להפחיד את העם - ואיפה הם היום, כל המגחכים בישראל ובחו"ל? וכן, שבחים אדי רים לראש הממשלה, שעורר את דעת הקהל העולמית כבר לפני עשור, גם בהיותו יו"ר האופוזיציה".

 ??  ?? תודרך מראש - ובירך. רה"מ נתניהו
תודרך מראש - ובירך. רה"מ נתניהו
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel