Israel Hayom

"שיחררנו את בירת דאעש"

הכורדים דיווחו: "השתלטנו על בירת המדינה האסלאמית א־רקה שבצפון סוריה, הקרבות יסתיימו בתוך יום או יומיים" ● בדאעש מכחישים: "אלפים מלוחמינו עדיין נמצאים בעיר"

- דניאל סיריוטי, כתבנו לענייני ערבים

לאחר שאיבד את השליטה בעיר מוסול בעיראק, ארגון הטרור דאעש אינו שולט עוד בעיר הבירה של המדינה האסלאמית בסוריה - העיר א־רקה שבצפון מזרח המדינה. זאת אחרי שהחזיק בה משנת ,20144 והנהיג בה משטר הלכה איסלאמי קיצוני.

במהלך סוף השבוע הכריזו דוברי המיליציה הכורדית החמושה בסול ריה, הל,YPG כי 90 אחוזים משטחי העיר נמצאים בשליטתה, וכי מרבית פעילי דאעש נמלטו ממנה או הסגירו עצמם. עדי ראיה אף דיווחו כי לעיר הגיעו אוטובוסים שהסיעו ממנה את בני משפחותיהם של אנשי דאעש ששלטו בעיר מאז .2014

עם זאת, סוכנות הידיעות של דאעש ציטטה גורמים בכירים בארגון, אשר הכחישו את דיווחי המיליציה הכורל דית, שלפיהם "הקרבות באלרקה צפויים להסתיים בתוך 24 עד 48 שעות והעיר תשוחרר משלטון המדינה האסלאמית". לפי הדיווח בסוכנות הידיעות של דאעש, בעיר נותרו עדיין אלפי לוחל מים של הארגון. "קרבות השליטה על העיר רחוקים מסיום ועשויים להימשך חודשים ארוכים", נמסר.

לפי דיווחים בכלי התקשורת העל רביים, בעיר אלרקה נותרו כמה מאות לוחמי דאעש אשר סירבו להיכנע ולהל סגיר עצמם. אותם כלי תקשורת ציינו כי בעיר נותרו עדיין "כיסי התנגדות" של פעילי דאעש, שממשיכים להילחם ואף שולטים בכמה שכונות בעיר, בהן הם עושים שימוש באלפי אזרחים כמגן אנושי מפני תקיפות המיליציה הכול רדית והקואליציה של מדינות המערב בראשות צבא ארה"ב.

לפי הדיווחים, בשל הקרבות באלרקה והמצור שבו נתונה העיר מאז נכבל שה על ידי דאעש, יש בה מחסור חמור במים, במוצרי מזון בסיסיים ובתרופות. התשתיות, בהן החשמל והביוב, נהרסו לחלוטין.

כזכור, לאחר שמנהיג דאעש, אבו בכר אללבגדדי, שלא ברור אם הוא עודנו בחיים - הכריז בנאום היסטורי במסגד במוסול שבעיראק על הקמת "המדינה האיסלאמית" בשטחים שכבש בעיראק ובסוריה, הוגדרו מוסול ואלרקה כערי הבירה של הארגון. לאחר כיבוש מוסול בידי הצבא העיראקי והמיליל ציות השיעיות הנאמנות לו, החל דאעש לאבד עוד ועוד ערים ושטחים שהיו בשליטתו בעיראק ובסוריה והיוו חלק מהמדינה האסלאמית.

 ??  ?? הלוחמים והתושבים הנמלטים במבואות א־רקה, כפי שתועדו בווידאו שפרסמה המיליציה הכורדית
הלוחמים והתושבים הנמלטים במבואות א־רקה, כפי שתועדו בווידאו שפרסמה המיליציה הכורדית
 ?? צילומים: אי.פי ??
צילומים: אי.פי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel